شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » اختصاص بیش از ۳ هزار تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده اصفهان

اختصاص بیش از ۳ هزار تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده اصفهان

کد خبر: 9588

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سه هزار و ۲۱۳ تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان تخصیص یافت.

رخدادشهر: علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اقدامات به‌عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری اظهار داشت:این میزان قیر به ۳۵ شهر استان و مناطق ۹ و ۱۴ اصفهان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۱۳ تن قیر رایگان مربوط به سال ۱۴۰۱ برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان اختصاص یافته است، عنوان کرد: ۱۸ شهرستان شامل اصفهان، هرند، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نجف آباد و نطنز مشمول تخصیص قیر رایگان شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سال ۱۴۰۰ نیز بیش از پنج هزار تن قیر برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای مختلف استان اصفهان اختصاص یافت که این میزان در سال ۱۳۹۸، ۸۴۰ تُن و در سال ۱۳۹۷، بیش از سه هزار تُن بوده است.

وی اضافه کرد: وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم یکی از مشکلات بافت های فرسوده استان اصفهان بود که برای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام شد.

قاری‌قرآن با اشاره به نحوه تخصیص قیر به محدوده های مصوب بافت فرسوده استان اصفهان خاطرنشان کرد: ابتدا استعلام از شهرداری های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام می شود و پس از بارگذاری قرارداد و نقشه های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید