جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » گلستانی ها در هفته گذشته ۲۵۰۰ واحد خون اهدا کردند

گلستانی ها در هفته گذشته ۲۵۰۰ واحد خون اهدا کردند

کد خبر: 7619

گرگان- مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: اهالی گلستان در ایام یخبندان هفته گذشته با مراجعه به مراکز خون‌گیری دو هزار و ۵۰۰ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در یک هفته گذشته که شاهد یخبندان بودیم، توانستیم با مدیریت خوب ذخایر خون نزدیک به دو هزار ۵۰۰ واحد خون از اهداکنندگان دریافت و ذخایر مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: در هفته گذشته، مواجهه با روزهای سرد و تعطیل شدن ادارات، نهادها و مدارس می‌توانست باعث کم شدن مراجعات اهداکنندگان و افت ذخایر خون شود که با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های استانی و شبکه‌های اجتماعی توانستیم خون مورد نیاز ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی را تأمین کنیم.

وی افزود: شرایط جوی می‌تواند ذخایر خون را با نوسان مواجه کند اما نیاز به خون مستمر و همیشگی است.

محمدی گفت: سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند به خون از جمله، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان وجود دارد که برای تأمین نیاز این بیماران به صورت مداوم باید اهدای خون انجام شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان نیاز روزانه استان به خون را به ۲۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به سرد شدن هوا و تعطیلی مدارس و ادارات، از مردم نیکوکار انتظار است با مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون و پیوستن به پویش زمستانه چتر سرخ زندگی، از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند.

کد خبر 5691313

منبع: mehrnews-5691313

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید