جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کردستان میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام است

کردستان میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام است

کد خبر: 5298

سنندج- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، استان کردستان میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ذبیح الله مالکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع می‌شوند.

وی گفت: از خیل این شهدای والامقام، استان کردستان میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام خواهد بود که ظهر امروز دوشنبه پنجم دی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه مورد استقبال مسئولان، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین خانواده معظم شهدا قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر اررش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: مراسم شب وداع با شهدا نیز امروز دوشنبه ۵ دی ساعت ۱۸ در مهدیه سنندج برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام، روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

سردار مالکی با اعلام اینکه شهدا در چهار نقطه از استان در ۶ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور تدفین می‌شوند، یادآور شد: پیکرهای مطهر شهدای گمنام پس از تشییع، در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و مریوان در مکان‌های پیش‌بینی شده خاکسپاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدا همواره آرامش، قدرت و خیر و برکت است، افزود: امیدواریم با حضور شهدای عزیز، فتنه اخیری که دشمنان به‌وجود آوردند، خاتمه یابد.

مالکی شهدا را همانند باران رحمت توصیف کرد و بیان داشت: وجود این عزیزان گرد و غبار را از بین برده و وحدت و اتحاد بین مسلمین تقویت می‌شود.

وی با ابراز اینکه امنیت در سراسر استان برقرار و هیچ گونه دغدغه امنیتی نداریم، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۲۴ یادمان شهید گمنام نیازمند بازسازی داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: استان کردستان یکی از استان‌هایی بوده که در دو جبهه مختلف با دشمنان و تروریست‌ها جنگیده اما متأسفانه فاقد مرکز و موزه دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: با تلاش مسئولان زمین این موزه در ۱۲ فروردین سنندج اختصاص یافته و دیوارکشی شده اما ردیف بودجه‌ای برای ادامه ساخت آن نداریم و این در حالی است که موزه استان‌های دیگر به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 5665570

منبع: mehrnews-5665570

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید