یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مشخصات ۶ شهیدی که روز شهادت حضرت زهرا (س)در قم تدفین می شوند

مشخصات ۶ شهیدی که روز شهادت حضرت زهرا (س)در قم تدفین می شوند

کد خبر: 5269

قم- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به مشخصات ۶ شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) در قم تشییع می شوند گفت: این شهدا در مناطق حوزوی، فرهنگی و نظامی قم تدفین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان پور بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه تشییع و خاکسپاری شش شهید دفاع مقدس در شهر قم اظهار داشت: مراسم تشییع شش شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه این شهدای گمنام در مناطق حوزوی، فرهنگی و نظامی قم تدفین خواهند شد اظهار داشت: یکی از شهدای گمنامی که مجتمع فرهنگی نور قم واقع در منطقه نیروگاه تدفین خواهد شد؛ شهید ۱۸ ساله‌ای است که در عملیات رمضان به شهادت رسیده و در منطقه شرق بصره تفحص شده است.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: شهیدی که در مرکز آموزش نیروی دریایی امامت سپاه واقع در بلوار شهید حاج خداکرم تدفین خواهد شد، شهید ۲۳ ساله مربوط به عملیات بیت المقدس ۷ است که در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

وی ادامه داد: شهیدی که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) واقع در خیابان شهید محلاتی تدفین خواهد شد؛ شهید ۲۴ ساله‌ای است که در عملیات بیت المقدس ۷ حضور داشته و در این عملیات به شهادت رسیده و در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به مشخصات شهید گمنامی که در پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان قم جنب شهرک مهدیه تدفین خواهد شد افزود: این شهید گمنام دوران دفاع مقدس، شهید ۱۶ ساله‌ای است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده و در شلمچه تفحص شده است.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: شهید ۴۱ ساله‌ای که در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسیده و در همین منطقه تفحص شده است در محل گردان زرهی والفجر قم و شهید ۱۷ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ تفحص شده در شلمچه نیز در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی واقع در پردیسان تدفین خواهند شد.

جزئیات مراسم تشییع و وداع شهدای مدافع حرم در قم

وی در ادامه با اشاره به برنامه تشییع شش شهید گمنام در قم بیان داشت: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در استان قم روز سه شنبه هفته جاری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت ۹ صبح از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت خیابان ارم و از آنجا به سمت خیابان شهدا و در نهایت به سمت میدان جانبازان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: معراج شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم واقع در ضلع جنوبی میدان مفید میزبان مردم ولایتمدار و شهیدپرور قم برای زیارت پیکرهای مطهر شهدی گمنام است و مراسم وداع با این شهدا نیز روز دوشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

کد خبر 5665052

منبع: mehrnews-5665052

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید