شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۷۰ شاخص برای نوسازی بافت های فرسوده دهدشت تعریف شده است

۷۰ شاخص برای نوسازی بافت های فرسوده دهدشت تعریف شده است

کد خبر: 5184

دهدشت_ معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ شاخص برای بافت های فرسوده شهر دهدشت تعریف شده است.

صادق امیران در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بهسازی شهری بعنوان ساماندهی طرح‌های بافت‌های فرسوده در ۱۳۸٠ آغاز و در آن زمان بر اساس سه رویکرد بهسازی، بازسازی و نوسازی بود.

وی با اشاره به سه شاخص کاربری، ریز دانگی، نفوذ ناپذیری یا معابر زیر ۶ متر و سازه‌های ناپایداری که بر اساس اصول مهندسی ساخته نشده بودند، گفت: بعد از مطالعاتی ۱۵ ساله متوجه شدند که این سه شاخص بسیار کم هستند.

معاون راه و شهرسازی استان با بیان اضافه شدن شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ شاخص برای بافت‌های فرسوده تعریف شده است.

امیران تصریح کرد: مشاور باید در شهر دهدشت شاخص‌ها را مطالعه و شناسایی کند و مطالعات محدوده را مصوب کنند تا رویکرد مناسب ارائه شود.

وی زمینه مطالعات و رویکرد بازآفرینی را اجتماعی خواند و گفت: به همین منظور قصد بر آن است تا با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و «Ngo ها» و با هدف آموزش و مشارکت مردم اقدام شود تا مردم با درک درست، برای جلوگیری از زلزله پیش قدم شوند.

امیران مهمترین ایده برای دهدشت را بازنگری طرح جامع و تفضیلی عنوان کرد و گفت: برآورد طرح تفضیلی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که در صورت همکاری شهرداری دهدشت با مشاور راه و شهرسازی این طرح به سر انجام می‌رسد.

وی با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای ساختمان‌های چندین طبقه در یاسوج گفت: مدیریت بحران و کاهش میزان آسیب پذیری در بحث طراحی، اجرا، بعهده مهندسی عمران و محل استقرار و ارتفاع ساختمان نسبت به معبر و نکات فنی را باید شهرسازی رعایت کند.

امیران تاکید کرد: باید با تبلیغات از طریق فرمانداری، شهرداری و رسانه‌ها مردم برای نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

امیران با اشاره به ناکافی بودن تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی خاطر نشان کرد: هرچند این مبلغ با توجه به تورم ناچیز است اما کورسوی امیدی برای شروع به بهسازی و نوسازی است.

کد خبر 5664232

منبع: mehrnews-5664232

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید