یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بازارچه‌ صنایع دستی در شهرهای دارای ثبت ملی کرمانشاه احداث می‌شود

بازارچه‌ صنایع دستی در شهرهای دارای ثبت ملی کرمانشاه احداث می‌شود

کد خبر: 2668

کرمانشاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به ضرورت بازاریابی محصولات صنایع دستی، گفت: بازارچه‌ صنایع دستی در شهرهای دارای ثبت ملی کرمانشاه احداث می‌شود.

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: باوجود اینکه استان کرمانشاه ظرفیت مناسبی در این حوزه داشته اما مشکلاتی برای فعالین در این حوزه وجود دارد که هنرمندان و صنعتگران کرمانشاهی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعتگران و هنرمندان در استان کرمانشاه با مشکل بازاریابی و فروش مناسب رو به رو هستند، افزود: با وجود این مشکل اما برنامه‌هایی برای افزایش میزان فروش و بازار فروش آنها در نظر گرفته شده که به رونق صنایع دستی در استان کمک بیشتری خواهد کرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش میزان فروش راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات است که با جانمایی درست و مناسب می‌تواند مورد استقبال هنرمندان قرار گیرد.

کوگانی به قدمت تاریخی صنایع دستی در استان کرمانشاه و پیشینه آن تاکید و عنوان کرد: شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و دالاهو شهر ملی تنبور شناخته شده‌اند که برای حفظ و این جایگاه و فرهنگ‌های اصیل نیازمند برنامه‌های جدی‌تری که به فروش صنایع دستی کمک می‌کند هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل جانمایی اشتباه در احداث بازارچه‌های فروش صنایع دستی در ۲ شهرستان روانسر اسلام‌آباد غرب این طرح مورد توجه و استقبال قرار نگرفت و عملاً کمکی به صنایع دستی این شهرستان‌ها نگرفت و همچنین در شهرستان دالاهو نیز به دلیل تغییر مسیر جاده کمربندی و قرار گرفتن در کنار آن از رونق افتاده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه احداث بازارچه‌ها در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این طرح برای شهرستان‌هایی که میزان بالایی از تولیدات صنایع دستی را دارند در دستور کار قرار گرفته است.

کوگانی تاکید کرد: اگرچه این اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه در تولیدات محصولات صنایع دستی سرآمد هستند اما به دلیل کمبود در تأمین اعتبارات احداث کامل بازارچه‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی در پایان با اشاره به احداث بازارچه‌ها متناسب با نیاز در هر شهرستان است، گفت: با این حال اولویت احداث این بازارچه‌ها با شهرستان‌هایی است که ثبت ملی شده که با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.‌

کد خبر 5638485

منبع: mehrnews-5638485

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید