یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » مصرف انرژی بیش از حد استاندارد در کشور

مصرف انرژی بیش از حد استاندارد در کشور

کد خبر: 2335

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها به نصف مصرف انرژی در جهت صرفه جویی نرسیده‌ایم بلکه از میزان استاندارد آن نیز گذر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی نماینده مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین شنبه امید و افتخار در آئین رونمایی از تاکسی ون‌های شهرداری تهران با اشاره به مصرف انرژی گفت: مقرر شده بود شدت مصرف انرژی را به نصف کاهش دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه درحال حاضر و با تمدید اجرای برنامه ششم نه تنها به نصف مصرف انرژی نرسیده‌ایم بلکه از میزان استاندارد آن نیز گذر کرده‌ایم.

شریعتی با اشاره به مواردی که به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند اظهار کرد: در قانون گفته شده است هر سازمانی که کاهش مصرف انرژی داشته باشد باید به او مبلغی پرداخته شود اما این روش هنوز موفق نبوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت نباید به عنوان خریدار جز به تولید کننده نگاه کند بلکه دولت باید به عنوان خریدار عمده صرفه جویی را پیش خرید کند.

وی درباره خودروهای برقی گفت: خودروهای برقی، دیزلی، CNG مطرح است و خودروهای LPG سوز نیز تصویب شده است و در بودجه ۲ هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص داده‌ایم و پول آن آماده است و اگر خودروسازان آمادگی داشته باشند می‌توان به سمت LPG حرکت کرد.

شریعتی ادامه داد: آئین نامه این سوخت در هیأت دولت به تصویب رسیده و قیمت مناسبی برای آن تصویب شده است و امیدواریم این تلاش‌ها رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

منبع: mehrnews-5635224

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید