دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ورود سامانه بارشی جدید به اصفهان از عصر فردا

ورود سامانه بارشی جدید به اصفهان از عصر فردا

کد خبر: 2171

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی جدید به غرب استان از عصر چهارشنبه خبر داد و گفت: بارش‌های مطلوبی به ویژه در غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز سه‌شنبه جو به نسبت پایدار و آسمان صاف تا قسمتی ابری است، اظهار داشت: از عصر فردا چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش باران از نواحی غرب استان آغاز می‌شود و تا اوایل روز جمعه بیست و هفتم آبان ماه بیشتر مناطق را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقوع بارش‌های خوبی را به ویژه در نیمه غرب و جنوب استان اصفهان انتظار داریم، خاطرنشان کرد: بارش‌ها گاهی رگباری و همراه با رعد و برق است ضمن اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای ۲۴ ساعت آینده استان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و میمه با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین روز سه‌شنبه نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی سه روز آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برپایه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان، فعالیت این سامانه بارشی از اواخر فردا چهارشنبه بیست و پنجم آبان تشدید می‌شود و شدت فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوب استان و نواحی همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان خواهد بود.

بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات برف، وقوع رعدوبرق، احتمال بارش تگرگ، مه آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید موقتی تا اواخر وقت پنجشنبه انتظار می‌رود ضمن اینکه روز جمعه دامنه بارش‌ها به نیمه شرقی استان کشیده خواهد شد.‌

لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

در اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان توصیه شده، هموطنان نسبت به سفرهای برون شهری احتیاط کرده و از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و فعالیت کوه‌نوردی طی این مدت خودداری کنند.

منبع: mehrnews-5632763

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید