شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ۰۰ 7میلیارد تومان برای اجرای طرح های پیشگیری از سیل در اصفهان مورد نیاز است

۰۰ 7میلیارد تومان برای اجرای طرح های پیشگیری از سیل در اصفهان مورد نیاز است

کد خبر: 1974

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیاز این خطه برای اجرای طرح های پیشگیری از سیل را دستکم ۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و گفت: ضرورت دارد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ویژه ای به این استان برای اجرای طرح های پیشگیری از این بلای طبیعی اختصاص دهند. ‌

رخدادشهر: منصور شیشه فروش با اشاره به جاری شدن سیل در سال ۹۸ در مناطق مختلف کشور و  مرداد امسال اضافه کرد: سابقه وقوع سیل در کشور و استان اصفهان وجود دارد و هرساله خسارت هایی را به بخش های مختلف وارد می کند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: سیل و خشکسالی ۲ روی یک سکه هستند و باید بتوانیم با اجرای طرح های پیشگیری از سیل، روان آب ها را جمع آوری کرده تا به تقویت سفره های آب زیرزمینی کمک کنیم و از ایجاد سیلاب و وقوع خسارت ها جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد:وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریعتر اعتبارات پیشگیرانه را در بخش سیل به استانها اختصاص دهند.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است و ۹۹ درصد تالاب بین المللی گاوخونی هم خشک شده و به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و تامین آب برای این استان حیاتی است و باید رودخانه زاینده رود احیا شود چرا که اثرات فرونشست و افزایش کانون های گرد و غبار در اصفهان افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: وزارت نیرو باید اجرای طرح های تامین آب این استان را سرعت ببخشد تا بتوانیم این اهداف را دنبال کنیم.

ایرنا نوشت، جاری شدن سیل مرداد امسال  بالغ بر ٩٠٠ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان اصفهان خسارت وارد کرد.

همچنین خسارت‌هایی  به ۹۸ کیلومتر راه روستایی و جاده ای، ۶۱ دستگاه ابنیه فنی و پلها، ۲۱۳ کیلومتر از ایلراهای عشایری، هزار و ٢٢٠ راس دام و ۸۷۰ چادر عشایری و ٧۵٠ واحد مسکونی در ١٨ منطقه استان  وارد شد که از این تعداد ۲۵۰ واحد روستایی نیاز به بازسازی و مابقی نیازمند تعمیر اساسی است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
سیل, مدیریت بحران
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید