شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » استقرار یگان حفاظت محیط زیست سمنان و پارک ملی توران برای حفاطت از یوز مادر و توله همراه

استقرار یگان حفاظت محیط زیست سمنان و پارک ملی توران برای حفاطت از یوز مادر و توله همراه

کد خبر: 1144

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در پی اطلاع رسانی دو شب گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه و با لاشه تلف شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبه‌رو شدند.

رخدادشهر: حسن اکبری افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این یوز تلف شده، ماده است.

 

وی اظهار داشت: محیط بانان دو شب گذشته، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاه‌های مجاور جاده و در حوزه استان سمنان مشاهده کردند و با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش استان به همراه چند تن از تشکل های مردم نهاد از روز گذشته منطقه مستقر هستند و پایش های نظارتی ادامه دارد.

 

اکبری ادامه‌داد: بیشترین نگرانی ما برای ترددهای امروز و امشب در جاده مشهد به تهران است، زیرا حجم خودروهای عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می‌شود.

 

وی گفت: هماهنگی لازم با همکاران استان خراسان شمالی هم انجام شده و به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شوند.

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست بیان‌داشت: از پلیس راهور هم تقاضا داریم با توجه به حجم گسترده خودروهای زوار از مشهد به سمت تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئنه در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تیم های نظارتی خود را در این جاده به‌ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس آباد مستقر کند.

 

اکبری گفت: اکیپ‌های محیط بانان در محل به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با پروژکتورکشی و روشن کردن آتش در منطقه و ایجاد هشدار، در صورت مشاهده یوز مادر و توله همراه آنها را از منطقه خطر دور کنند.

 

 

به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، وی افزود: محل تصادف بیش از ٣٠ کیلومتر از نقطه داغ تصادفات قبلی فاصله دارد، اگرچه یک مورد تصادف در این محدوده ثبت شده بود و به همین دلیل موضوع ایمن سازی این بخش از جاده را پیگیری خواهیم کرد.

 

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: به‌طور قطع نجات این گونه و کاهش مخاطرات آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.

 

انتهای پیام/

 

 

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید