پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » افزایش ۱۳۷ درصدی درآمد شهرداری/ در شهرسازی گشایش ایجاد کردیم

افزایش ۱۳۷ درصدی درآمد شهرداری/ در شهرسازی گشایش ایجاد کردیم

کد خبر: 10377

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۱۳۷ درصدی درآمد شهرداری گفت: در شهرسازی گشایش ایجاد کرده‌ایم.

رخدادشهر: لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران در نشست خبری اظهارداشت: شهرداری از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند و ۳ منبع مالی شامل شهرسازی، مولدسازی و درآمد ارزش افزوده و ۸۰ درصد منابع شهرداری باید توسط خودش تأمین شود.

وی افزود: ۸۰ هزار میلیارد درآمد داشته‌ایم که ۱۳۷ درصد رشد و پایان دی بودجه مصوب شورا هم تحقق داشت. همچنین در حوزه شهرسازی گشایش ایجاد کرده‌ایم.

فروزنده گفت: ۸۰ درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده صادر شد. در حوزه مولد سازی نیز اقدام به خام فروشی اموال شهر نکردیم بلکه به وسیله آن بسیاری از بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها را با املاکی که در اختیار داشتیم تهاتر کردیم.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران در مورد ورود چینی‌ها به مسکن سازی در تهران، گفت: هرکاری در حوزه مسکن و اتوبوس منابع نیاز دارد و هر که بخواهد منابع جذب کند باید مورد تشویق قرار گیرد.

فروزنده گفت: تکنولوژی صنعتی سازی مسکن نداریم که توسط چینی‌ها این کار در کشور انجام خواهد گرفت و پس از انتقال تکنولوژی، آن را تبدیل به صنعت بومی خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از پیمانکارهای پسماند تجمیع شده‌اند؛ با این وجود ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند می‌شود که مطابق لایحه بودجه، این رقم در سال ۱۴۰۳ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران درباره برقی‌سازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها گفت: برقی‌سازی راهبرد اصلی مدیریت شهری تهران و در یک نگاه کلی‌تر دولت برای مبارزه با آلودگی هواست. نزدیک به ۲.۵ میلیون یورو نیز ظرفیت مالی برای واردات ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ هزار تاکسی و… در نظر گرفته شده است که در این رابطه شاهد حمایت بی نظیر دولت و بانک مرکزی در تخصیص ارز بوده‌ایم.

فروزنده همچنین بیان داشت: نزدیک به ۱۷۰ همت از بدهی شهرداری به بانک‌ها احصا شده که با تسویه آن توانستیم از بانک‌ها برای پیشبرد پروژه‌های توسعه حمل‌ونقلی تسهیلات بگیریم. هم‌چنین در آغاز فعالیت مدیریت شهری ششم، شهرداری تهران ۵۰ قرارداد بلاتکلیف با سایر دستگاه‌ها و نهادها داشت که امروز مشکل ۹۰ درصد این قراردادها حل شده و ما نیز حدود ۱۰ همت برای پیش‌برد این قراردادها منابع مالی تزریق کرده‌ایم.

وی در موردا لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری های خارجی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری، یادآور شد: اولویت توسعه حمل و نقل در برنامه چهارم توسعه شهر تهران مشخص شده است و ما با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم و نتیجه رسیدیم و در چین نیز فرایند برقی سازی ایجاد شده است. ما بازدیدهایی داشتیم و مذاکرات مختلفی انجام دادیم و دیدیم این موضوع یک ضرورت است.

مهر نوشت، معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران تصریح کرد: قرار بر این شده که ارز لازم در این زمینه تأمین شود و گمرک و سازمان استاندارد نیز پای کار هستند تا سریع‌تر این کار انجام شود، رئیس کل بانک مرکزی با ما تماس گرفت و تأکید کرد که برای برقی سازی ناوگان، ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد. بانک شهر نیز اعلام کرد که اعتبارات لازم وجود دارد و این شرایط، فرصتی استثنایی برای ماست و تمام ارکان کاملاً با هم هماهنگ هستند و اینکه یک شرکت چینی تمایل به یوزانس دارد، یک فرصت طلایی است. اگر می‌خواستیم این خریدها را از داخل کشور تأمین کنیم چنین پولی وجود نداشت.

فروزنده افزود: ۵۰ درصد اعتبارات را دولت تأمین می‌کند، رئیس جمهور دستور دادند که بلافاصله منابع از محل ماده ۱۲ تأمین شود و ما قراردادها را داخل منعقد می‌کنیم و ریال تأمین می‌شود و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد و دقت داشته باشید که برای ما حتی یک ساعت نیز یک ساعت است و تقاضا داریم این لایحه به تصویب برسد تا بتوانیم از فرصت طلایی ارز، ثبت سفارش و حمایت دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
شهرداری تهران, شهرسازی
دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید