شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۹۳ واحد راکد در استان لرستان فعال سازی می شود

۱۹۳ واحد راکد در استان لرستان فعال سازی می شود

کد خبر: 1016

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با با تاکید بر اینکه ما برنامه چهار ساله اقتصادی داریم، گفت: فعال سازی ۱۹۳ واحد راکد استان، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام بخشی از برنامه‌های ما در استان است.

رخدادشهر: سیروس ابراهیمی در نشست با شورای ائتلاف لرستان با بیان اینکه ما مردمی هستیم با مصرف بالا، کم کار که در حوزه حرف دایره واژگان وسیعی داریم اما در عمل اینطور نیستیم، اظهار کرد: درآمد سرانه مردم لرستان سال ۹۸، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است در حالی که متوسط کشوری ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، چون کم کاریم و پر مصرف، تنها استانی هستیم که مصرفمان از درآمدمان بیشتر است.

 

وی به تصویب تسهیلات به ۲ هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی، کشاورزی و خدماتی نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی فاز نخست شیرخشک بروجرد با ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۵۸ نفر، راه اندازی فاز نخست دامپروری ۳ هزار راسی دلفان، همچنین رفع مشکلات حقوقی ماشین سازی خرم‌آباد که فاز اول یعنی سازه‌ آن با ۱۲۰ کارگر تمام شده و فاز دوم هم در دست اقدام است از دیگر اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان به مصوبات سفررییس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات تمدید دوران مشارکت ارزی بایرافلاک به مبلغ ۲۴ میلیون یورو، صدور مجوز بهره‌برداری فاز دوم پالایشگاه پل‌دختر، تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به یخچال سازی بوژان همچنین رفع مشکلات زاگرس خودرو که امیدواریم تا پایان شهریور وارد چرخه تولید شود بخشی از مصوبات سفر رییس جمهور هستند.

 

ایلنا نوشت، ابراهیمی به اخذ موافقت بانک صنعت و معدن کشور برای تسهیلات به یخچال سازی خرم‌آباد ۳۵۰ میلیارد تومان، سیمان سفید ازنا ۲۰۰ میلیارد تومان و ۵۵۰ میلیارد تومان برای لاستیک سازی خرم‌آباد نیز اشاره و بیان کرد: اخذ مصوبه برای منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد و بروجرد از دیگر اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد، از ۳ منطقه ویژه اقتصادی لرستان مجوز دو منطقه در همین دولت گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما برنامه چهار ساله اقتصادی داریم، افزود: فعال سازی ۱۹۳ واحد راکد استان، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، افزایش شهرک‌های صنعتی از ۱۶۰۰ هکتار به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار ظرف چهار سال بخشی از برنامه‌های ما است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه برای امسال رشد ۲.۶ درصدی را تعریف کرده‌ایم، بیان کرد: قرار است امسال ۳۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان داشته باشیم که ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات ملی، ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۱ هزار و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۹ هزار میلیارد تومان آن هم مربوط به بخش خصوصی است.  

 

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید