شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام

اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام

کد خبر: 9791

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است و در ربیع الاول سال‌جاری نیز میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود.

رخدادشهر: شقایق حق‌جوی جوانمرد  در نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان گفت: پس از اهانتی که به مقام رفیع پیامبر اسلام (ص) در جهان شد؛ ایده تشکیل بنیادی که بیانگر بخش‌های صلح آمیز و دوستدار علم و فناوری در دین مبین اسلام باشد مطرح و اجرایی شد.

وی ادامه داد: این بنیاد در حوزه‌های مختلف برای دانشمندان جهان اسلام برنامه داشته و برجسته ترین برنامه‌ای که دارد و مورد توجه جهان قرار گرفته؛ جایزه مصطفی (ص) است که به نوبل اسلامی در جهان معروف است.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: دانشمندان بزرگ در این جایزه بین‌المللی حضور دارند، به طور مثال دانشمندی که واکسن فایزر و مدرنا را کشف کرد برنده جایزه مصطفی(ص) شد.

وی افزود: دانشمندانی که در این جایزه حضور دارند کاندیدای جایزه نوبل هستند.حق‌جوی جوانمرد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نقشه جامع علمی کشور، گفت: ایران بایستی به سمت مرجعیت علمی حرکت کند. یکی از ابزارهای این مهم برگزاری جایزه علم و فناوری در سطح بین‌المللی در ایران است.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: اینگونه ایران بزرگان علم و فناوری و دانشمندان بزرگ دنیا را تعیین می‌کند.

وی در خصوص علت انتخاب اصفهان به منظور میزبانی از جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: درخشش اصفهان در تمدن اسلامی و زندگی بزرگوارانی مانند شیخ بهایی در کارنامه اصفهان می‌درخشد از طرفی اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است.

حق‌جوی جوانمرد خاطرنشان کرد: همچنین این میزبانی منجر خواهد شد تا برند اصفهان یک بار دیگر با برگزاری رویدادی بین‌المللی بدرخشد.

وی متذکر شد: از فهم و بصیرت استاندار اصفهان در میزبانی جایزه مصطفی(ص) قدردانی می‌کنیم و در ربیع الاول اصفهان میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: از حضرت امام (ره) آموختیم هیچ جریانی در نظام اسلامی پایدار نمی شود مگر اینکه مردمی شود.

وی ادامه داد: از این رو اگر بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را پشت جریان علم و فناوری در کشور بیاوریم پایدار و توسعه یافته خواهد شد.

آمادگی اصفهان برای میزبانی از  جایزه بین المللی مصطفی( ص) 

استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی های خوبی در اصفهان جهت برگزاری جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در اصفهان انجام شده و انتظار می‌رود همه مردم و دستگاه‌ها به این رویداد بین‌المللی وصل شوند و پشتیبان این رویداد بین‌المللی باشند.

سیدرضا مرتضوی در خصوص میزبانی اصفهان از رویداد بین‌المللی جایزه مصطفی، گفت: با توجه به پیشینه‌های هویتی که در استان اصفهان وجود دارد و مسیر پیش روی استان از لحاظ سند آمایش (توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه گردشگری) تلاش کردیم تا برنامه‌ریزی‌های استان بر همین مبنا انجام شود.

وی ادامه داد: این تطابق را جایزه مصطفی(ص) با کلیت زیست بوم استان اصفهان (امروز و آینده) دارد از طرفی مردم مؤمن و مکتبی اصفهان انتظار دارند که استان میزبان چنین رویدادهای بین‌المللی باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سهم اصفهان در جایگاه و نقش نبی مکرم اسلام (ص) باید ادا می‌شد، همچنین فرصت‌هایی که پیرامون جایزه مصطفی (ص) می‌تواند برای کشور ما در جهان اسلام داشته باشد نیز مد نظر قرار گرفت تا در راستای میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) پیش قدم شویم.

مرتضوی گفت: هدف این نیست جایزه مصطفی (ص) تنها یک دوره در اصفهان برگزار شود بلکه این رویداد تجربه‌ای برای میزبانی‌های بعدی استان اصفهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند برتر جهان اسلام در استان اصفهان و اعطای جایزه مصطفی و ضمیمه شدن ظرفیت‌های مختلف از جمله (فرهنگ، هنر، دانش‌آموزی، کشاورزی، صنعت و …) می‌تواند فرصت ویژه‌ای را برای اصفهان رقم بزند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: از این رو با نگاهی پایدار مقرر شد این مجموعه در استان شکل بگیرد و با نگاه بلندمدت به جایزه مصطفی (ص) به این امر ورود کنیم.

وی متذکر شد: برنامه‌ریزی های خوبی در اصفهان انجام شده و انتظار می‌رود همه مردم و دستگاه‌ها به این رویداد بین‌المللی وصل شوند و پشتیبان این رویداد بین‌المللی باشند.

استاندار اصفهان گفت: همه کمیته‌ها در این خصوص جلسات اول را برگزار کرده‌اند و با جدیت این موضوع در اصفهان دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید