شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » احیای 100 خانه تاریخی فرسوده با مشارکت شهرداری

مدیر منطقه3 شهرداری اصفهان:

احیای 100 خانه تاریخی فرسوده با مشارکت شهرداری

کد خبر: 9640

مدیر منطقه3 شهرداری اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ خانه تاریخی فرسوده در منطقه3، گفت: شهرداری طی مذاکره با میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و مالکان سعی در احیای این خانه‌های تاریخی دارد.

رخدادشهر: محمدباقر کلاهدوزان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین گلوگاه‌های شهر اصفهان در منطقه3 واقع شده است، اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای آزادسازی گلوگاه‌ها در نظر گرفته شده که مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از آن به گلوگاه‌های محلات دردشت و امام‌زاده اسماعیل اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: آزادسازی پارکینگ شهدا، ایستگاه‌های قطار شهری، جلوخان مسجد جامع و گذر آقا نورالله نجفی از جمله پروژه‌های آزادسازی شده سال گذشته در این منطقه است.

او رفع گلوگاه‌های محلی را از مهم ترین دغدغه‌های مدیریت شهری در این منطقه دانست و با اعلام اینکه تاکنون ۶۷۰ گلوگاه در این منطقه شناسایی شده است، گفت: در سال جاری ردیف بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این میزان اعتبار بتوانیم حدود ۱۵ گلوگاه را در سال جاری آزادسازی کنیم.

مدیر منطقه3 شهرداری اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ خانه تاریخی فرسوده در منطقه3، خاطرنشان کرد: میراثی‌بودن، اختلافات مالکیتی و انحصار وراثت از دلایل تخریب این خانه ها است و شهرداری طی مذاکره با میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و مالکان سعی در احیای این خانه‌های تاریخی دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،او با بیان اینکه یکی از پروژه‌های آزادسازی گلوگاه طی هفته گذشته به سرانجام رسید، گفت: به‌منظور انجام یکی از پروژه‌های مهم و احداث پارکینگ در چهارباغ پایین، یک گلوگاه در محدوده کوچه شهید امیری که موجب ترافیک و کندی عبور و مرور مردم محلی شده بود، آزادسازی و تخریب شد.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید