دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » "سرقت خرد"جرم نخست استان/ اشتغال بالغ بر 33 هزار نفر با احیای 55 وا حد تولیدی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اعلام کرد

"سرقت خرد"جرم نخست استان/ اشتغال بالغ بر 33 هزار نفر با احیای 55 وا حد تولیدی

کد خبر: 9593

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با ثبت 108 هزار و 166 فقره پرونده، سرقت های خرد در رتبه نخست جرایم کیفری استان قرار دارد.

رخدادشهر: حجت‌الاسلام اسدالله جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این که سه محور کاری برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های دادگستری استان  برنامه ریزی شده است، گفت: از سال 1398 علی‌رغم افزایش چشمگیر پرونده‌های قضابی چارت دادگستری استان هیچ توسعه ای نسبت به تعداد پرونده های وردی نداشت موضوعی که سبب بروز مشکلاتی در ارایه خدمات به شهروندان شده بود.

افرایش تعداد شعب استان به 66 شعبه 

جعفری با بیان اینکه از سال 1398 تاکنون هیچ شعبه ای به 40 شعبه استان اضافه نشده است، گفت:پس از سفر ریاست محترم قوه قضاییه به استان و طرح مشکلات و تلاش برای تغییر جذب نیرو و تغییر چارت از سال گذشته موفق شدیم 297 چارت و پست قضایی به استان اصفهان اضافه کنیم. اقدامی که یک گام تحولی در دستگاه قضا محسوب می‌شود و امکان افزایش تعداد شعب استان از 40 به  66 شعبه را فراهم می کند.

وی با اشاره به اضافه شدن 778 پست اداری جدید به دادگستری استان اظهار داشت: نخست مقرر شد تا 349 نفر در پست اداری جذب نیرو انجام شود که با مساعدت ریاست محترم قوه این تعداد دو برابر و به جذب 700 نفر در استان منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: 78 نفر از دواطلبین در مرحله گزینش حذف و 238 نفر از افراد از ابتدای خردادماه سال جاری در دادگستری استان مشغول به خدمت شدند. به گفته جعفری با اشتغال سایر افراد جذب شده در استان تا پایان سال جاری تصدی پست‌های اداری به 60 درصد می‌رسد که نسبت به 55 درصد میانگین کشوری وضعیت خوبی برای استان ایجاد می‌کند.

اشتغال 60 قاضی با دستور مستقیم رییس قوه قضاییه  

جعفری با اشاره به سفر غیررسمی رئیس قوه قضائیه به اصفهان گفت: پس از سفر جذب اختصاصی قضات که از جمله اختیارات رییس قوه قضائیه است در دستور کار قرار گرفت و 62 قاضی به صورت اختصاصی با دستور مستقیم رئیس قوه جذب و در مرکز کار آموزی دادگستری استان مورد آموزش قرار گرفتند. علاوه بر این 30 قاضی نیز از طریق عمومی جذب شده و در حال گذراندن مراحل کار آموزی هستند و تا پایان سال در دادگستری استان مشغول به کار خواهند شد.به گفته جعفری 20 نفر از این قضات  کار خود را  مستقیما به عنوان دادرس آغاز خواهند کرد.

ربیس کل دادگستری استان اصفهان بابیان اینکه آمار ارایه شده درباره عملکرد یک ساله دادگستری استان اصفهان از هفته قوه قضاییه سال گذشته خرداد 1401 تا پایان خرداد1402 جمع آوری شده است،افزود: تعداد پرونده‌های مختومه دادگستری استان یک میلیون و 680هزار و 584 فقره است.

وی با بیان این که نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگستری استان اصفهان 96 درصد است، گفت: این نشان از تلاش جهادی همکاران در دادگستری استان است.

سرقت خرد،عامل 17 درصد پرونده های قضایی استان 

جعفری با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 119 هزار آمار یکتای پرونده‌های استان اصفهان است، گفت: اولین جرم کیفری استان سرقت‌های مستوجب تعزیر «خرد» است که 108 هزار و 166 پرونده معادل بیش از 17 درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در امور حقوقی دعوای مطالبه خسارت در موضوع با 74 هزار و 155 پرونده معادل 15.2 بیشترین پرونده‌های وارده را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سه جرم اول در همه جای کشور سرقت مستوجب تعذیر، ضرب و شتم و توهین به اشخاص است.

جعفری با بیان اینکه صددرصد زیرساخت‌های قضایی استان به‌صورت الکترونیک درآمده است، عنوان کرد: 7 میلیون و 223 هزار فقره ابلاغیه توسط شعب در استان صادر شده است که از این تعداد 6 میلیون 894 هزار و 198 فقره یعنی نزدیک به 96 درصد الکترونیکی است و باقیمانده در مناطقی است که پوشش اینترنت وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان این که بالغ بر 2 میلیون و 506 هزار نفر از ساکنین استان در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در یک سال گذشته قرارگاهی برای اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری با ریاست معاون اول قوه قضائیه تشکیل شده که استان اصفهان هم در این زمینه پیشتاز است که در این بین یکی از محورهای مورد توجه و تأکیدی رهبر معظم انقلاب تکریم ارباب رجوع است.

 به گزارش رخدادشهر، جعفری با اشاره به برگزای 50 میز خدمت و 23 جلسه برنامه محور در مساجد استان گفت: در راستای تکریم ارب رجوع فعالیت های متفاوتی انجام شده است.

وی از ثبت 44 فقره پرونده در شعبه ویژه جرایم اقتصادی خبر داد، گفت: 44فقره پرونده بررسی و مختومه شد و 4 پرونده پس از قطعی شدن رای اسامی افراد در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

 بازداشت 4 هزار و 247 نفر در جریان اغتشاشات سال گذشته 

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به دستگیری 4 هزار و 247 نفر در جریان اغتشاشات سال گذشته در استان اصفهان گفت: در مجموع برای 3 هزار و 891 نفر از افراد بازداشت شده پرونده قضایی تشکیل شد که 2 هزار و 288 نفر از متهمین و محکومین مورد عفو رهبری قرار گرفته و پرونده آنها مختومه شد و مابقی پرونده ها در دادگاه  انقلاب و یک شعبه ویژه دادگاه عمومی در حال رسیدگی است. 

جعفری با اشاره به برگزاری 25 جلسه کمیسیون عفو و بخشودگی در سال گذشته اظهار داشت: با بررسی 2 هزار و 539 درخواست ثبت شده در کمیسیون امکان عفو و بخشودگی برای 3 هزار و 443 نفر زندانی در استان اصفهان فراهم شد.

وی درخصوص فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان تصریح کرد: در طول یک سال گذشته 51 واحد تولیدی، کارخانه،کارگاه و شرکت تعطیل یا در آستانه تعطیلی احیا شده و زمینه اشتغال 33 هزار و 915 نفر در استان فراهم شد.

انتهای پیام/

 

   


 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید