جمعه، 7 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » تغییر نگاه به بافت فرسوده، عامل توسعه گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تغییر نگاه به بافت فرسوده، عامل توسعه گردشگری

کد خبر: 9439

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تغییر نگاه به بافت فرسوده رخ داده و تبدیل به فرصت گردشگری شده است، لذا امیدواریم بتوانیم تهدیدهای شهر در بافت فرسوده به‌یژه بافت فرسوده تاریخی را رفع و شهرها و محلات را متحول کنیم.

رخدادشهر: رسول میرباقری در مراسم اختتامیه پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: در این اجلاس تخصصی‌ترین مجموعه شهرسازی کشور از نظر علمی و تجربی گرد هم آمدند، لذا امیدواریم در تقویت و تکمیل تجربه و تخصص حوزه شهرسازی بیشتر نافع باشیم تا مشکلی را از شهرها رفع کنیم.

وی افزود: در روز نخست اجلاس تجربه‌ها مطرح و دغدغه‌ها با حضور تصویری وزیر راه و شهرسازی بیان شد، همچنین بازدید تخصصی، معنوی و تفریحی نیز در پایان روز رقم خورد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شرکت‌کنندگان، از پروژه بازآفرینی که پروژه مدرن و یادگار نظام جمهوری اسلامی است، همچنین از آرامستان تخت فولاد و گلستان شهدا نیز به عنوان معنوی‌ترین نقاط شهر دیدن کردند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین استراتژی علم مدیریت، تبدیل تهدیدها به فرصت است، امر مهمی که نسبت به آن فرصت‌سوزی می‌کنیم؛ در این راستا اگر می‌خواهیم چنین استراتژی را پیاده کنیم، باید نخست نگاه خود را اصلاح کنیم.

میرباقری خاطرنشان کرد: اگر در اصفهان با معضلات بی‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا روبه‌رو هستیم، می‌توان با همتی بلند و نگرش مثبت نسبت به حل آن اقدام کرد، در واقع اگر به نقاط قوت فکر کرد، انرژی کسب می‌کنیم و از اقدامات انجام شده، لذت می‌بریم.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد نگاه منفی را در مردم به‌ویژه جوانان تقویت کند، اظهار کرد: تا وقتی نگاه مردم یزد به بافت‌های فرسوده منفی بود، عذاب می‌کشیدند، اما زمانی که نگاه خود را تغییر دادند، بافت تاریخی یزد روز به روز تقویت شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دردشت، قدیمی‌ترین محله شهر اصفهان محسوب می‌شود که نخستین دانشگاه علوم پزشکی جهان اسلام یعنی مدرس ابن‌سینا در این محله بوده است؛ ابن‌سینا ۱۴ سال از فرصت مطالعاتی، تدریس و تألیف خود را اینجا سپری کرده است.

وی افزود: به‌دنبال فرسودگی محله دردشت مشکلاتی برای ساکنان ایجاد شده بود، در حالی که این محله با وجود مدرس ابن‌سینا مکان مناسبی برای گردشگری سلامت است.

میرباقری تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت هستند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این محله، برند سلامت ایران و جهان را معرفی کنند، مکانی که ناشناخته مانده است و حتی ۹۹ درصد اصفهانی‌ها از آن اطلاع ندارند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، وی با بیان اینکه مدرس ابن‌سینا باید به همه شناسانده شود، بزرگ‌ترین پزشکان جهان به اینجا بیایند و سخنرانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این تهدید با فکر مثبت به بهترین فرصت برای جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حمام قاضی نیز از دیگر مکان‌هایی است که در این محله واقع شده است، در گذشته به محلی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود، اما حمام با همان کاربری سابق فعال شد و دوباره رونق گرفت.

وی تاکید کرد: تغییر نگاه به بافت فرسوده رخ داده و تبدیل به فرصت گردشگری شده است، لذا امیدواریم بتوانیم تهدیدهای شهر در بافت فرسوده به‌ویژه بافت فرسوده تاریخی را رفع و شهرها و محلات را متحول کنیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید