سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » تشریح نیاز سفر معلولان در حضور مسئولان دولتی

تشریح نیاز سفر معلولان در حضور مسئولان دولتی

کد خبر: 8503

میز گردشگری دسترس پذیر ویژه معلولان کشور در نمایشگاه بین المللی گردشگری دارای غرفه بود تا فعالیت های خود را تشریح کند در این میان مسئولان کشور نیز با حضور در این غرفه برنامه‌هایی ارائه دادند

به گزارش خبرنگار مهر، برای اولین بار در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، تمام میزهای تخصصی خانواده محور وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانند میز گردشگری دسترس پذیر، میز کودک، میز خوراک و غیره دارای غرفه بوده و طی چهار روز ۱۸ الی ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ حضوری پر رنگ در نمایشگاه داشتند.

به عنوان نمونه، در غرفه گردشگری دسترس پذیر، همزمان با تشریح و تبیین سیاست‌های میز، آثار منتخبین سومین جشنواره کارتون گردشگری، موزه، معلولیت و سالمند به نمایش گذاشته شد.

تشریح نیاز سفر معلولان در حضور مسئولان دولتی

در این ۴ روز، حضور و دیدار افراد و گروه‌های مختلف از برنامه‌های غرفه گردشگری دسترس پذیر بود همچنین تشریح موضوع گردشگری دسترس پذیر و مطالبات معلولان از جمله فعالیت‌های اعضای انجمن پاراتور در این غرفه بود. این مطالبات همچنین به مسئولان مختلفی که از غرفه دیدن کردند نیز انعکاس پیدا کرد افرادی از جمله درباره همکاری وزارت میراث و ترویج گردشگری نزد دانش آموزان از طریق برنامه‌های سامانه شاد دانش آموزی با وزیر آموزش و پرورش گفتگو شد.

با جهرمی سخنگوی دولت نیز درباره توضیح معضلات و مشکلات گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان صحبت شد. همچنین اعضای این انجمن در غرفه از او حمایت دولت از برنامه‌های میز گردشگری دسترس پذیر را خواستار شدند.

تشریح نیاز سفر معلولان در حضور مسئولان دولتی

وزیر کشور نیز به بررسی مشکلات مناسب سازی و آمادگی همکاری میز با ستاد مناسب سازی وزارت کشور پرداخت و قول پیگیری و رفع موانع را داد.

طی این مدت، دو کارگاه تعاملی توجیهی گردشگری دسترس پذیر توسط محمداسمعیل شیخ قرایی دبیر میز برای متولیان گردشگری شهرداری تهران و همچنین علاقمندان این موضوع برگزار شد.

حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل و وجود گردشگری دسترس پذیر، حمایت خود را اعلام کرد و طی مراسمی جوایز منتخبین جشنواره کارتون گردشگری، موزه، معلولیت و سالمند را اهدا کرد.

نتایج سومین جشنواره کارتون گردشگری، موزه، معلولیت و سالمند ۱۴۰۱ بنا به نظر هیأت انتخاب و داوری این جشنواره پس از انتخاب از بین ۱۰۳ اثر رسیده به دبیر خانه، تعداد ۴۰ اثر برای ارائه در نمایشگاه این رویداد انتخاب شدند و در مرحله داوری نفرات اول تا سوم به شرح زیر معرفی شدند. نفر اول، حامد علوی نفر دوم، سالار عشرت خواه نفر سوم، ناهید مقصودی همچنین هیأت داوران رؤیا مراد زاده، محمد ماهان ملازاده و آدرینا پیر قاسمی را شایسته تقدیر دانست.

کد خبر 5706609

منبع: mehrnews-5706609

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید