جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مازوت سوزی فعلاً در نیروگاه رامین اهواز متوقف شده است/از هشدارهای مکرر کارشناسان تا دروازه گوش مسئولان

مازوت سوزی فعلاً در نیروگاه رامین اهواز متوقف شده است/از هشدارهای مکرر کارشناسان تا دروازه گوش مسئولان

کد خبر: 8091

رئیس اداره محیط زیست شهرستان باوی گفت: نیروگاه رامین اهواز از ۱۹ آذرماه تا ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در یکی از واحدهای ۶ گانه خود مازوت سوزی انجام داد و از این تاریخ تاکنون مازوت سوزی در این نیروگاه انجام نشده است.

رخدادشهر: با شروع فصل سرما و مصرف بالای انرژی بخصوص گاز، برخی صنایع شروع به سوزاندن مازوت برای تامین انرژی لازم می‌کنند، موضوعی که در خوزستان به وفور یافت می‌شود و نفس مردم را در فصل سرما تنگ و اثرات مخربی بر محیط زیست می‌گذارد.

یکی از کارخانجاتی که در این ایام از مازوت برای تامین انرژی خود استفاده کرد نیروگاه بخاری رامین اهواز بود که انتقاداتی به همراه داشت.

در گزارشی که به تازگی در کانال خبری نیروگاه رامین اهواز منتشر شد، محسن حافظی سرپرست این نیروگاه از همکاری با شرکت ملی گاز خوزستان برای تامین گاز مورد نیاز واحدهای تولیدی این‌ مجموعه و جلوگیری از سوخت مازوت خبرداد.

حافظی در ادامه گفته بود: این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت جایگزین را نیز داشته تا در مواقع اضطراری تولید برق متوقف نشود.

در ادامه این گزارش به اثرات منفی استفاده از مازوت بجای گاز و آسیب رساندن به تجهیزات اشاره شده ولی به اینکه آیا این نیروگاه در این روزها از سوخت مازوت استفاده کرده اشاره‌ای نشده است.

رسول نظری زنگنه رئیس اداره محیط زیست شهرستان باوی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: از ۱۹ آذرماه تا ۲۹ دی ماه تنها در یکی از واحدهای ۶ گانه نیروگاه رامین مازوت سوزی انجام شد که در این بازه زمانی نیز چند روز به دلیل خرابی تجهیزات این کار متوقف بود.

وی با بیان اینکه از ۳۰ دی‌ماه سال جاری تاکنون مازوت سوزی در این نیروگاه قطع شده است، افزود: مازوت سوزی نیز بخاطر شرایط است و نیروگاه نیز علاقه‌ای به این کار ندارد چرا که برای پرسنل، محیط زیست منطقه و شهروندان ضرر دارد و باعث کاهش ایمنی و خرابی تجهیزات نیروگاه نیز می‌شود.

نظری زنگنه اضافه کرد: اداره محیط زیست به صورت روزانه بر نحوه استفاده از سوخت نیروگاه رامین اهواز نظارت می‌کند و طبق بازرسی روزانه از ۳۰ دی‌ماه تاکنون مازوت سوزی انجام نشده است.

صنایع بسیاری در اهواز و خوزستان وجود دارند که با آغاز فصل سرما شروع به مازوت سوزی می‌کنند که با وارونگی هوا و مه غلیظ اثرات این آلودگی چندین برابر نمایان می‌شود و هوای اهواز، ماهشهر و چند شهر دیگر را در این روزها روی نوار ممتد هوای ناسالم و حتی خطرناک قرار می‌دهد.

مراجعه ۲۶ هزار کودک با علائم تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز

این آلودگی‌ها در سال جاری بیشتر بوده به طوری که از اوایل مهرماه تا اواسط دی‌ماه ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز مراجعه کردند، آماری خیره کننده که با احتساب دیگر گروه‌های سنی و بیماران خاص شاید از مرز ۱۰۰ هزار نفر در فصل سرما عبور کند.

ايلنا نوشت، کارشناسان و پزشکان بسیاری تاکنون به عواقب جبران ناپذیر مازوت سوزی اشاره و هشدار داده‌اند. هر چه با افزایش مازوت سوزی نفس اهالی خوزستان تنگ‌تر می‌شود، یک گوش مسئولان نسبت به هشدارهای مکرر کارشناسان دَر و آن یکی دروازه می‌شود.

موضوعی که بیشتر از هر چیزی برای افکار عمومی و فعالان محیط زیست آزار دهنده‌ است، تکذیب بسیاری از مسئولان ملی و استانی نسبت به استفاده از سوخت مازوت در فصل سرما است، موضوعی که به اعتماد عمومی به سایر گزارش ها آسیب وارد می کند.

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید