پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اعلام هشدار نارنجی هواشناسی/برف و باران کرمانشاه را فرا می‌گیرد

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی/برف و باران کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کد خبر: 7877

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کرمانشاه طی روزهای آینده از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی امواجی کم رطوبت طی امروز و فردا با ابرناکی آسمان و در برخی نقاط مه صبحگاهی، گاهی اوقات بارش های پراکنده ای از برف و باران نیز بخصوص برای نیمه شمالی استان کرمانشاه در پی خواهد داشت.

وی با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه، افزود: به دنبال این شرایط سامانه ای بارشی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و به تناوب سبب بارش باران و برف همراه با وزش باد در غالب نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش که در روز سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود در برخی نقاط به ویژه نیمه شمالی استان کرمانشاه با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه می شود.

دولتشاهی بیان کرد: انتظار می رود بارش برف به ویژه در گردنه ها و نواحی سردسیر بشکلی نسبتاً سنگین نمود داشته باشد.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه و احتمالاً جمعه موج ناپایدار دیگری مجدداً شرایط را برای بارش پراکنده برف و باران در استان کرمانشاه مهیا می کند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین دمای هوا (بخصوص دمای شبانه) که از امروز تا روز سه شنبه به شکلی محسوس افزایش می یابد از روز چهارشنبه تا پایان هفته روندی کاهشی خواهد داشت.

کد خبر 5693970

منبع: mehrnews-5693970

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید