دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » یک هزار مددجو در مراکز شبانه روزی استان سمنان مقیم هستند

یک هزار مددجو در مراکز شبانه روزی استان سمنان مقیم هستند

کد خبر: 7102

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه هم اکنون وضعیت مراکز شبانه روزی به لحاظ وجود وسایل گرمایشی مطلوب است، گفت: یک هزار مددجو در این مراکز مقیم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته مدیریت بحران با موضوع برنامه ریزی مصرف و تأمین انرژی، آمادگی و تجهیز امکانات مورد نیاز فصل سرد به میزبانی سالن جلسات اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه هزار مددجو در مراکز شبانه روزی استان سمنان مقیم هستند، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا پیش بینی لازم برای مقابله با بحران سرما در اینگونه مراکز صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه راه برون رفت از بحران وجود آمادگی و تدبیر لازم در برابر آن است، افزود: وجود اقدامات پیش گیرانه نظیر پدافند غیرعامل می‌تواند عاملی باش تا به راحتی بتوانیم بحران‌های غیر منتظره را پشت سر بگذاریم.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از راهبردهای لازم برای مراکز شبانه روزی استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره است، ابراز داشت: با انجام این اقدامات در برخی مراکز شبانه روزی سطح استان توانستیم ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم لذا این اقدام برای همه مراکز می‌بایست اجرایی شوند.

منطقی با بیان اینکه احتمال افت فشار گاز برای استان و همچنین مراکز شبانه روزی تحت پوشش وجود دارد، تصریح کرد: با حسب درک این موضوع در مراکز شبانه روزی وسایل جایگزین گاز طبیعی تهیه شده است و باید گفت که مراکز نگهداری و شبانه روزی مددجویان به لحاظ وسایل گرمایشی و ایمنی آنها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: علیرغم همه این تفاسیر و با وجود آنکه تدبیر لازم برای مراکز شبانه روزی اندیشده شده اما باید همه منابع و ظرفیت‌ها به ویژه در بخش دولتی برای تهیه تجهیزات و امکانات گرمایشی و در اختیار قرار دادن به مددجویان به کار گرفته شود.

کد خبر 5684683

منبع: mehrnews-5684683

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید