سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » لغزنده بودن جاده‌های لرستان در پی بارش باران و برف

لغزنده بودن جاده‌های لرستان در پی بارش باران و برف

کد خبر: 6866

خرم‌آباد- رئیس پلیس راه لرستان از لغزنده بودن جاده‌های این استان در پی بارش باران و برف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زارعی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لغزنده بودن جاده‌های لرستان در پی بارش باران و برف، اظهار داشت: رانندگی در شرایط نامساعد جوی نظیر باران، تگرگ، برف و باد اصول و فرهنگ خاص خود را دارد که در صورت عمل به آن، علاوه بر حفظ ایمنی برای خود و سرنشینان، از بروز خطر آفرینی برای خودروهای دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

وی، تاکید کرد: رانندگان هنگام رانندگی در برف و یخبندان، خودرو را در حالت دنده نگهداشته و از خلاص کردن آن پرهیز کنیم، زیرا این امر، به کاهش سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به راننده می‌دهد.

رئیس پلیس راه لرستان، تاکید کرد: برای کاهش سرعت خودرو هنگام بارندگی، از انجام دادن اقداماتی همچون ترمزهای ناگهانی و برداشتن یا فشار دادن پا از روی پدال گاز به طور ناگهانی پرهیز کنید.

سرهنگ زارعی، افزود: در سطح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است، از تغییر دنده از سبک به سنگین خودداری شود.

وی، بیان داشت: رانندگان هنگام رانندگی در برف و یخبندان، چنانچه عقب خودرو دچار لغزش شد، برای جلوگیری از بروز حادثه برای خود و سرنشینان و دیگر خودروها به هیچ عنوان ترمز نکنند و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید، پا را از روی پدال گاز برداشته و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است، از تغییر دنده به دنده سنگین‌تر خودداری کنند، این اقدام مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل، وسایل نقلیه یا سقوط آن به زیر پل می‌شود.

رئیس پلیس راه لرستان، تاکید کرد: سبقت گرفتن در برف و یخبندان برای خودروی سبقت گیرنده و دیگر خودروها بسیار خطرناک است، از این رو هنگام رانندگی برای حفظ جان خود، سرنشینان و خودروهای دیگر، از سبقت گرفتن در چنین شرایطی پرهیز کنید.

کد خبر 5682307

منبع: mehrnews-5682307

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید