جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » محورهای مواصلاتی لرستان لغزنده است

محورهای مواصلاتی لرستان لغزنده است

کد خبر: 5314

خرم‌آباد- رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به لغزنده بودن جاده‌های این استان در پی بارش برف و یخبندان، گفت: رانندگان در هنگام تردد در محورها احتیاط کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد زارعی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لغزنده بودن جاده‌های استان در پی بارش برف و یخبندان، اظهار داشت: برای ایمن ماندن موقع رانندگی در شرایط جوی نامساعد و جاده‌های یخ زده و لغزنده، لازم است رانندگان احتیاط بیشتری داشته باشند تا سفری کم خطر و بدون حادثه داشته باشند.

وی، گفت: در این راستا رانندگان تایرهای خودرو و زاپاس را از نظر آج، فشار باد، ساییدگی و همچنین پس از سفر در بارندگی بررسی کنند چراکه سالم بودن آج‌های لاستیک یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در روزهای برفی و بارانی است.

رئیس پلیس راه لرستان با تاکید بر اینکه رانندگان عملکرد برف پاک کن را قبل از سفر از نظر سلامت موتورهای برف پاک کن، شیشه شور و تیغه‌ها تست و از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنند، گفت: همچنین چراغ‌های خودرو کنترل و در زمان مه گرفتگی از چراغ‌های مه شکن و نور پایین استفاده شود.

سرهنگ زارعی، ادامه داد: رانندگان زمانی که بارندگی شروع شده رانندگی نکنند چراکه حدود ۳۰ دقیقه بارش مداوم لازم است تا جاده شسته و از روغن پاک شود از این رو رانندگی را به نیم ساعت تا یک ساعت بعد از آغاز بارش باران موکول شود.

وی، بیان داشت: رانندگان در مواقع بارندگی بیشتر احتیاط کرده و اعتماد به نفس کاذب نداشته باشیم و از سبقت گرفتن در زمان رانندگی دوری کنیم.

رئیس پلیس راه لرستان با تاکید بر اینکه رانندگان سرعت مطمئنه را انتخاب کنند، افزود: رانندگان در زمان رانندگی از کروز استفاده نکنند، با روشن بودن کروز کنترل، کنترل چرخ‌های ماشین تماسشان را با سطح جاده از دست داده و ماشین شتاب بیشتری می‌گیرد.

سرهنگ زارعی، تصریح کرد: رانندگان از لیز خوردن نترسند، اگر در هنگام بارندگی ماشین لیز خورد در درجه اول آرامش خود را حفظ کرده و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که پای خود را از روی پدال گاز برداشته فرمان خودرو را در همان مسیر چرخش خودرو نگه داریم با این کار به چرخ‌های جلو خودرو فرصت می‌دهید تا دوباره روی جاده قرار بگیرند.

وی، تاکید کرد: پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروهای جلویی و بغل دستی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند در کاهش سوانح تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 5665577

منبع: mehrnews-5665577

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید