جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برف روبی ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی

برف روبی ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی

کد خبر: 6465

اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برف روبی ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های این استان در پی بارش‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان مرکزی اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش‌های بامداد امروز سه‌شنبه تاکنون، برفروبی و پاکسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک نیز در این مدت برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شده‌است.

جهانی افزود: ۳۸۰ نفر راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وظیفه برفروبی و نمک پاشی در جاده‌های استان مرکزی را برعهده دارند و ۳۵ راهدارخانه نیز در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و مردم فعال است.

وی ادامه داد: بارش برف در تمام جاده‌های این استان به جز شهرستان‌های ساوه و زندیه در حال بارش است و با توجه به لغزندگی سطح جاده‌های استان، نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی، رانندگان فاصله طولی و عرضی استاندارد را رعایت کنند.

جهانی از رانندگان خواست، از تردد غیرضروری در جاده‌های استان مرکزی خودداری کنند و در صورت تردد، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ، لوازم گرمایشی و آذوقه خشک همراه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌های استان مرکزی و کشور را از طریق سامانه ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ کسب کنند.

کد خبر 5678481

منبع: mehrnews-5678481

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید