دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فعالیت تدریجی سامانه بارشی در استان بوشهر/ سواحل مواج می‌شود

فعالیت تدریجی سامانه بارشی در استان بوشهر/ سواحل مواج می‌شود

کد خبر: 6394

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و در استان بوشهر است.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و در استان بوشهر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از امشب با تقویت سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود و در این مدت سواحل استان نیز مواج خواهد بود.

وی گفت: همچنین از فردا به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، ضمن ایجاد تلاطم دریا، دمای هوا نیز در سطح استان کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در برخی نقاط مه آلود پیش بینی می‌شود.

مساعدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت، ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، به تدریج از بعدازظهر ۱۴ تا ۴۸ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، به تدریج از بعدازظهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5677523

منبع: mehrnews-5677523

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید