دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وزش تندباد لحظه‌ای در استان بوشهر/ سامانه جدید بارشی وارد می‌شود

وزش تندباد لحظه‌ای در استان بوشهر/ سامانه جدید بارشی وارد می‌شود

کد خبر: 6187

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای در سطح استان بوشهر خبر داد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنجی هواشناسی برای وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای اظهار داشت: سرعت باد در استان بوشهر گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و گاهی تا ۲۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، تاکید کرد: خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین طی روزهای آینده در آب‌های استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی به عنوان دیگر مخاطرات در استان نام برد.

وی خواستار خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز در مناطق جنوبی استان احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به استان، ضمن افزایش پوشش ابر، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: آسمان استان طی ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، امروز در مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی، در مناطق شمالی و مرکزی هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5675557

منبع: mehrnews-5675557

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید