دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا

واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا

کد خبر: 6237

کرمانشاه- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از واکسیناسیون به عنوان مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا خبر داد.

حامد بهرامیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در کشور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در افراد در معرض خطر و سالمندان بسیار ضروری است.

وی افزود: انتشار سویه جدید کرونا بسیار سریع است و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد همه گیری می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر این اساس رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضاهای بسته که احتمال شیوع بیشتر است بسیار ضروری است.

بهرامیان بیان کرد: بهترین راه پیشگیری این است که افرادی که ۶ ماه از زمان آخرین تزریق واکسن کرونا آنها گذشته به ویژه افراد در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار و شیرده، بیماران قلبی و دیابتی و… هر چه سریع‌تر دز یادآور را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و مراکز جامع سلامت در شهرستان کرمانشاه انجام می‌شود و واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن، برکت، برکت پلاس و نورا واکسن‌هایی هستند در این مراکز وجود دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین مراکز امام خمینی (ره)، ثامن الائمه و جعفرآباد برای انجام تست‌های تشخیصی فعال هستند و در شهرستان‌ها نیز حداقل یک مرکز تست تشخیصی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5675976

منبع: mehrnews-5675976

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید