یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » استخدام نخبگان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

استخدام نخبگان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

کد خبر: 6200

بوشهر- استاندار بوشهر از استخدام نخبگان این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: بازسازی ساختمان بنیاد نخبگان استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست با معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برخوردار است اظهار داشت: باید با کمک نخبگان از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان بوشهر در جبران عقب‌ماندگی استفاده شود.

استاندار بوشهر از استخدام نخبگان این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد و افزود: باید زمینه افزایش سهمیه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به ویژه صنایع مهم و استراتژیک از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه اتمی فراهم شود.

وی گفت: ۵۰ درصد استخدام نیروهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس مصوبه هیئت دولت نیروهای بومی استان بوشهر است و بر اساس برنامه‌ریزی بخش زیادی از جذب ۵۰ درصد نیروهای بومی، به نیروهای نخبه و متخصص اختصاص دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به از افتتاح چند مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی و وارد مدار شدن ردیف‌های جدید پالایشگاه گازی، بیان کرد: با افتتاح این صنایع زمینه اشتغال نیروهای مختلف فراهم می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس تخصص مورد نیاز، سهم عمده‌ای از اشتغال در این صنایع متعلق به نخبگان است.

استاندار بوشهر با تاکید بر بورسیه شدن نخبگان استان بوشهر در صنایع وزارت نفت یادآور شد: برای توانمند شدن نخبگان در صنایع وزارت نفت مستقر در استان بوشهر باید زمینه بورسیه شدن آنها فراهم شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر ضرورت حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان در توانمند شدن نخبگان استان بوشهر تصریح کرد: توجه به نوسازی و بازسازی ساختمان بنیاد نخبگان استان بوشهر باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی بروز رسانی تجهیزات و امکانات بنیاد نخبگان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تأمین امکانات تجهیزاتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بنیاد نخبگان استان یک ضرورت است که انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر برای تأمین اعتبارات باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سفر رئیس جمهور در اواخر بهمن تا اوایل اسفند انجام می‌شود که تصمیمات و مصوبه‌های مهمی در بخش‌های گوناگون در حل مشکلات استان در پی دارد.

کد خبر 5675574

منبع: mehrnews-5675574

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید