جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در تالاب‌های میناب آغاز شد

کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در تالاب‌های میناب آغاز شد

کد خبر: 6058

بندرعباس - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میناب گفت: کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در سطح سواحل و تالاب‌های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو بهرامی‌نژاد بیان داشت: پروژه تامین، کشت و حفاظت نهال حرا در خورها و سواحل شهرستان میناب از محل اعتبارات مدیریت پایدار جنگل‌های ساحلی (مانگرو) آغاز شده است.

وی بیان کرد: برای افزایش شاخص‌های زیست محیطی و توسعه فضای سبز خورها و سواحل شهرستان میناب توسعه جنگل کاری حرا در سواحل در قالب پروژه تولید، کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا در منطقه «کرگان» با حضور اعضای شورای شهر و شهردار این منطقه آغاز شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب با اشاره به این که اکوسیستم حرا از جاذبه های گردشگری مهم جنوب کشور است که نقش مهمی در حفاظت از سایر گونه های زیستی و کاربردهای فراوانی در جهت معیشت مردم بومی منطقه دارد، اظهار کرد: در دهه های اخیر به علت آلودگی ها و بهره‌برداری‌های غیر اصولی، وسعت این جوامع گیاهی روز به روز در حال کاهش است.

گفتنی است؛ از ۲۲ تالاب بین المللی کنوانسیون رامسر، پنج تالاب آن در استان هرمزگان واقع است که شامل خور خوران حد فاصل بندرلافت جزیره قشم و بندرخمیر به طول ۱۰۰هزار هکتار، مصب رودخانه های شور، شیرین و میناب در ۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس به مساحت ۵۴ هزار هکتار، مصب رودخانه های گز و حرا در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و آذینی با ۲۸ هزار هکتار هم در سیریک واقع شده است.

تالاب میناب در شرق بندرعباس و روبه روی جزیره هرمز واقع شده که هم اکنون امکان دسترسی به آن با جاده در دست احداث مسیر ساحلی بندرعباس به میناب آسان تر شده است.

زمستان برای پرنده نگران فصل مناسب حضور و بهره‌گیری از آن محسوب می شود به خصوص که هوای هرمزگان در زمستان بهاری بوده و پرندگان مهاجر آبزی و کنار هم برای زمستان گذارنی به این تالاب می آیند.

پرندگانی مانند صدف‌خور، گیلانشاه بزرگ و پلیکان پاخاکستری زمستان را در این تالاب می گذرانند و حواصیل بزرگ و هندی هم در اینجا جوجه آوری می کنند و به همین دلیل رعایت اصول طبیعت گردی دارای اهمیت فراوانی است.

کد خبر 5673831

منبع: mehrnews-5673831

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید