دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » پویش هیس طوری به مدارس کشور می‌رسد

پویش هیس طوری به مدارس کشور می‌رسد

کد خبر: 5959

سرپرست قائم‌مقامی سازمان دانش‌آموزی با اشاره آشنایی دانش آموزان با سرگذشت استعمار در قالب پویش هیس طوری از راه اندازی مرکز تماس این پویش برای پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید بیگدلی سرپرست قائم‌مقامی سازمان دانش‌آموزی، با بیان اینکه پویش هیس طوری تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: این پویش از آذرماه امسال با مشارکت نوجوانان آغاز شده است، دانش آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه Hisstori.ir مراجعه کنند.

وی افزود: این پویش در بستر شاد نیز فراهم شده است، دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و ضمن ارائه نظر پیرامون کتاب‌ها نظر درباره موضوع استعمار به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکسنوشت، نقاشی کمیک و تصویر سازی اقدام کنند. اتاق مرکز تماس و پشتیبانی پویش مجهز شده است و روزانه ۱۵ ساعت آمادگی پاسخگویی به مشکلات و سوالات دانش آموزان در خصوص ورود به پویش است.

رئیس کمیته اجرایی پویش کتابخوانی هیس طوری با بیان اینکه در این پویش دانش آموزان با تاریخ استعمار آشنا می‌شوند گفت: رویداد ملی پویش کتابخوانی هیس طوری این فرصت را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم کرده است تا نسبت به تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند. پویش «هیس‌طوری» نه تنها زمینه مطالعه و کتابخوانی را برای دانش آموزان دهه هشتادی فراهم کرده است بلکه دانش آموزان با زبان ساده و روان می‌توانند نسبت به وقایع تاریخ استعمارگری در کشورهای جهان اطلاع پیدا کنند.

سرپرست قائم‌مقامی سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار دانش آموز به پویش «هیس طوری» پیوستند گفت: این پویش حول محور مجموعه ۱۵ جلدی کتاب سرگذشت استعمار است که در این مجموعه کتاب‌ها به موضوع‌های مختلف از جمله استعمار کشورها، برده داری، تبعیض نژادی، نحوه ثروتمند شدن بعضی از قدرت‌های جهان و هویت غرب پرداخته شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تبیین جهاد تاکید کرده اند از این رو باید تمدن اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان بیان شود تا نوجوانان با آگاهی از استعمارگری غرب، فریب تبلیغات آنها را نخورند.

بیگدلی در پایان گفت: استعمارگران در طول تاریخ همواره به دنبال تأمین منافع نامشروع خود از منابع دیگر کشورها بوده اند و استقلال کشورها را به وابسته کردن به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خود، گرفته اند و این امر در دوران صد ساله اخیر ایران تا سقوط رژیم پهلوی به اوج خود رسیده بود. تغذیه فکری و فرهنگی با یادآوری رویدادهای تاریخی برای نسل نوجوان امروز یکی از مهمترین مسائل است که باید در شرایط تهاجم فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5672678

منبع: mehrnews-5672678

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید