پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » افزایش تولید مخدر شیشه در افغانستان نگران کننده است

افزایش تولید مخدر شیشه در افغانستان نگران کننده است

کد خبر: 5797

بندرعباس - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: افزایش تولید مخدر شیشه پس از تغییر حاکمیت افغانستان نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جمالو ببان داشت: به دلیل سود هنگفت و گردش مالی کلان مواد مخدر در جهان و تنوع روش های تولید آن، مقابله با این موضوع با چالش های جدی روبرو می شود.

وی ادامه داد: ایران از کشورهای پیشرو در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و سال گذشته رکورد جهانی کشف مواد افیونی توسط ایران شکسته شد که اثبات کننده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است.

جمالو اضافه کرد: ساختار تشکیلاتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز که ریاست آن بر عهده رییس جمهور است و اعضای آنرا وزرا و بالاترین مقام های نهادهای مرتبط در این حوزه تشکیل می دهند اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال تلاش های انجام شده را ناکافی و دارای حلقه های مفقوده دانست و تصریح کرد: طی سال های گذشته فکر می کردیم اگر اطلاعات و دانسته های مردم درباره مواد مخدر و پیامدهای منفی آن افزایش یابد در پیشگیری موفق می شویم و این در حالیست که اگر دانسته ها و اطلاعات به باور تبدیل نشود، توفیق چندانی به دست نمی آید.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین یاریگران زندگی در راستای مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: این مجمع به عنوان یک نهاد ارزش آفرین، می تواند نقطه عطفی در برخورد با اعتیاد و پدیده مواد مخدر باشد و روند فعالیت های آن مورد حمایت رییس جمهور بوده و روند فعالیت آن را به طور پیوسته رصد کرده و گزارش می خواهند.

جمالو ادامه داد: در سال های گذشته سیاست اصلی، دولت در مباحث پیشگیری و درمان اعتیاد تصدی گری می کرد اما در حال حاضر، تسهیل گری دولت برای پیشگیری، کاهش تقاضا و درمان اعتیاد به مواد مخدر جای رویکرد قبلی را گرفته است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار امیدواری کرد: با آغاز فعالیت مجمع خیرین یاریگران زندگی در هرمزگان که تمرکز اصلی آن بر ایجاد اشتغال برای افراد درگیر آسیب های اجتماعی و معتادانِ بهبود یافته است، افق های جدید و امید بخش در برخورد با پدیده اعتیاد ایجاد شود.

کد خبر 5670904

منبع: mehrnews-5670904

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید