پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کامیاران شهرستان منتخب برای انجام آزمایش سرشماری ثبتی شد

کامیاران شهرستان منتخب برای انجام آزمایش سرشماری ثبتی شد

کد خبر: 5780

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: برای اجرای منسجم تر طرح سرشماری ثبتی، کامیاران به عنوان شهرستان منتخب استان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد راهبردی و نظارت آزمایش سرشماری ثبتی مبنای ۱۴۰۱ که در سالن سازمان مدیریت برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری آزمایشی نفوذ و مسکن بر اساس دستورالعمل‌های مرکز آمار ایران ابلاغ و مقرر شد در شهرهای منتخب هر کدام از استان‌ها در سطح کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای آزمایشی طرح شناسایی نقاط چالش و ضعف طرح است، افزود: امیدواریم مراجعات را به حداقل برسانیم و بر اساس طرح سرشماری ثبت مبنا با توجه به اطلاعات دستگاه‌های مختلف و سامانه‌ها بتوانیم هماهنگی و اطلاعات لازم حوزه جمعیتی را به دست بیاوریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور نقشه برداری تأیید و مرکز آمار استان کردستان با انجام تعیین نقشه سرشماری آزمایشی جزو استان‌های برتر کشور است.

ازهاری با ذکر اینکه مبنای انتخاب شهرستان کامیاران بر اساس ژئو کدهای شهری و نزدیکی با مرکز استان است، بیان کرد: باید برای اجرای طرح سرشماری ۱۴۰۵ خود را آماده کنیم و بر اساس اجرای این طرح وظایف شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی دیگر مشخص است.

وی گفت: افراد برای تغییر محل زندگی خود باید برای دریافت کد پستی جدید به ثبت احوال مراجعه نمایند.

ازهاری خاطرنشان کرد: با وجود بانک اطلاعات کامل از اداره پست می‌توان مجوزهای کد پستی خود را بگیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: بر اساس آخرین طرح جامع شهری تصویب و طرح تفصیلی ملاک عمل است که شهرستان کامیاران مشاور طرح جامع مشخص و با جمع بندی آنها آخرین مطالعات شهر انجام می‌شود.

ازهاری بیان کرد: مستندات ابلاغ و مقدمات کار در ماه‌های گذشته انجام و اقلام اطلاع رسانی باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود و مردم را به ثبت اطلاع رسانی تشویق کنند.

وی گفت: اطلاعات افراد محرمانه خواهد بود و این طرح فقط برای اجرای سرشماری آزمایشی است و غیر از این موضوع دیگری نخواهد داشت.

کد خبر 5670706

منبع: mehrnews-5670706

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید