یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » انجام بیش از ۵ هزار بازرسی از ابتدای اجرای طرح دارویار در فارس

انجام بیش از ۵ هزار بازرسی از ابتدای اجرای طرح دارویار در فارس

کد خبر: 5755

شیراز- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای طرح ملی «دارویار» گفت: تاکنون بیش از پنج هزار مورد بازرسی با هدف نظارت بر روند اجرای این طرح در استان فارس انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد راعی بعد از ظهر یکشنبه در خصوص مشکلات تأمین دارو بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم این حوزه حجم بالای مراجعه بیماران از سایر استان‌های کشور به فارس است که همین امر با مشکلاتی در زمینه تأمین دارو به همراه داشته در همین راستا افزایش سهمیه دارویی استان فارس مورد پیگیری مسؤولان دانشگاه قرار گرفته است که امیدواریم با تحقق این مطالبه، شاهد رفع مشکل مردم فارس در زمینه تأمین دارو باشیم.

او افزایش دو درصدی سهمیه دارویی استان فارس از ۶ درصد به هشت درصد را دارای نقشی بسزا در رفع این مشکل دانست و گفت: طبق گزارش‌ها و آمارهای ارسال شده، بیش از ۳۰ درصد از تخت‌های اشغال شده بستری در بیمارستان‌های مرجع و تخصصی مانند بیمارستان‌های پیوند اعضای ابوعلی سینا، نمازی و آنکولوژی امیر به بیماران غیر بومی استان فارس، خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طبق آخرین اعلام سازمان غذا و داروی کشور، نزدیک به ۱۱۰ قلم کمبود دارو در کشور وجود دارد، اولویت نخست سازمان غذا و دارو در شرایط کنونی را تأمین داروهای ضروری و کمبودهای دارویی در کشور برشمرد و در رابطه با کمبود سرم در کشور اعلام کرد: پیش از شیوع کرونا در کشور، مصرف سرم به صورت معمولی بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون عدد در ماه بود که این عدد در پیک کرونا تا ۱۴ میلیون عدد و در ماه‌های اخیر با شیوع بیماری‌های تنفسی و افزایش موارد ابتلاء به کرونا و آنفولانزا، تا بیش از ۱۷ میلیون عدد افزایش یافت.

ورود بیش از ۴ میلیون سرم به کشور در ۳ ماه گذشته

او با اعلام اینکه در سه ماه گذشته، بیش از ۵۰ میلیون سرم در کشور استفاده شده است، میزان تولید ماهانه سرم در کشور را ۱۱ حدود میلیون سرم اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های مسؤولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور، در سه ماه گذشته بیش از چهار میلیون سرم وارد کشور شده است.

راعی ضمن اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارخانه‌های داخلی حوزه دارو برای تأمین داروی موردنیاز بیماران اظهار کرد: با بررسی راهکارهای عملیاتی و تغییر برخی سیاستگذاری ها ۶ میلیون انواع آنتی‌بیوتیک برای رفع این چالش به کشور وارد شده است.

کد خبر 5670623

منبع: mehrnews-5670623

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید