دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲۰۰۰ زنبوردار در استان بوشهر مشغول تولید عسل هستند

۲۰۰۰ زنبوردار در استان بوشهر مشغول تولید عسل هستند

کد خبر: 5741

بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۲ هزار زنبوردار در استان بوشهر مشغول فعالیت برای تولید عسل هستند.

افشین قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر شرایط خوبی برای حضور و فعالیت زنبورداران دارد و در مراحل مختلفی زنبورداران به این استان کوچ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار زنبوردار با مجوز و بدون مجوز در استان بوشهر فعال هستند اضافه کرد: بیش از ۳۵۰ هزار کلنی در استان بوشهر مستقر شده که پیش بینی می‌شود به ۴۰۰ هزار کلنی هم برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بارندگی‌های اخیر فرصت خوبی را برای فعالیت‌های زنبورداری در استان فراهم کرده است.

وی افزود: سرمای شدید هوا در دیگر استان‌ها باعث تعطیلی فعالیت زنبورداری در آن مناطق شده و آب و هوای استان بوشهر فرصت خوبی برای زنبورداری فراهم کرده است.

تولید سالانه ۲۶۰۰ تن عسل

قطبی وفور درختان کنار در استان بوشهر را یکی دیگر از مزایا برای زنبورداری دانست و تصریح کرد: رطوبت مناسب هوا برای پرورش زنبور و تولید ملکه به دلیل مجاورت با دریا از دیگر مزیت‌ها است.

وی با اشاره به پوشش متنوع و مناسب استان بوشهر به ویژه در مناطق کوهستانی مانند بادام کوهی زمستان ادامه داد: امکان پرورش و نگهداری زنبور عسل در ۹ ماه از سال در این استان فراهم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امکان تولید و برداشت عسل بهاره (علاوه بر عسل کنار) در بهار سال بعد، وجود جاده‌های روستایی مناسب، همراهی مردم و وجود امنیت مناسب از دیگر مزایای زنبورداری در استان است.

وی با اشاره به اینکه اغلب زنبورداران مهاجر از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، تهران و کرمانشاه هستند اظهار داشت: سالانه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن عسل در استان تولید می‌شود.

کد خبر 5670282

منبع: mehrnews-5670282

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید