شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان نیاز است

۱۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان نیاز است

کد خبر: 5696

سنندج- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که متأسفانه در برخی شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی شنبه شب در دهممین جلسه شورای مسکن که با حضور استاندار کردستان در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تغییرات قیمت زمین نسبت به مسکن از سال ۹۷ به شدت افزایش یافته لذا دولت مهم‌ترین شاخص قیمت مسکن یعنی قیمت زمین را برای مردم حذف کرده است.

وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته به ازای ساخت هر ۵۰ واحد به یک هکتار زمین نیاز است.

الیاسی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان از جمله مریوان کمبود زمین وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، سهمیه ساخت مسکن ملی در استان را ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد اعلام کرد و افزود: این تعداد واحد مسکونی باید در چهار سال ساخته و به مردم تحویل داده شود.

الیاسی افزود: برنامه ابلاغی مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که در ۶ دوره مهلت تعیین شده ۱۵۳ هزار و ۱۲۲ نفر ثبت نام کردند.

وی اعلام کرد: از تعداد کل ثبت نام شدگان ۱۴۵ هزار و ۱۵۸ نفر تأیید شدند و بعد از استعلام ۱۲ گانه، ۷۶ هزار و ۶۴۸ نفر تأیید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در شهرستانی مانند دیواندره تکلیف ساخت مسکن یک هزار و ۱۱۵ واحد است و پنج هزار و ۷۴۳ نفر تأیید شدند و براساس آمارهای موجود در این شهرستان سه هزار و ۳۰۰ خانوار اجاره نشین هستند و این نشان می‌دهد تعداد زیادی از روستاییان هم برای دریافت واحد مسکونی در این طرح ثبت نام کردند.

الیاسی بیان کرد: شهر سنندج ۲۶ هزار نفر تأیید شده نهایی و تعداد ثبت نام حدود ۵۰ هزار نفر است در حالی که سهمیه موظف دولت در قالب تجمع نهضت و اقدام ملی حدود ۱۳ هزار واحد بوده است.

الیاسی بیان کرد: طبق آمار نباید هیچ اجاره نشینی در برخی از شهرستان‌ها از جمله دیواندره وجود داشته باشد اما بخشی از جمعیت روستایی به شهرها کشیده شده‌اند که از نقص‌های سامانه نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان کردستان بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در سطح ملی برنامه جامعی برای نهضت ملی ندارند و باید درسطح استان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

الیاسی افزود: سهم هر کدام از بانک‌ها برای وظایف محوله در راستای خود مالکی مسکن ملی انجام نشده و باید کمک‌هایی در این بخش انجام شود.

کد خبر 5669903

منبع: mehrnews-5669903

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید