دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی در مضیف های عشایر عرب هویزه

برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی در مضیف های عشایر عرب هویزه

کد خبر: 5504

هویزه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه گفت: مضیف های (اتاق‌های پذیرایی بزرگ) عشایر عرب هویزه میزبان مراسم یادبود شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هستند.

حجت الاسلام حسن برهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از شروع طرح «مضایف النور» به میزبانی مضایف عشایر عرب هویزه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و هم رزم بزرگوارشان شهید ابومهدی المهندس گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشتن هویت اسلامی ماست و نباید اجازه بدهیم که بزرگان و هویت سازان ما به دست فراموشی سپرده شوند.

حجت الاسلام برهانی، ورود مجموعه‌های مردمی در بزرگداشت شهید سلیمانی را ضروری دانست و اظهار کرد: به شدت معتقدیم که در برنامه‌های فرهنگی باید رویکرد مردمی حفظ شود و همانطور که مردم در تشییع پیکر مبارک آن شهید صحنه‌های بسیار زیبایی را ثبت کرده‌اند باید در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید حضور و ورود فعالی داشته باشند.

وی با اشاره جایگاه شهید سلیمانی نزد عشایر عرب هویزه عنوان کرد: از مهمترین شاخصه‌های فرهنگی بافت عشایری، نگاه ویژه به مقوله «غیرت و ایثار» است و از این رو این شهید به عنوان نماد ایثار و غیرت دینی برای فرزندان عشایر الگو و اسوه است و احترام و جایگاه خاصی دارد.

حجت الاسلام برهانی در شرح طرح «مضایف النور» گفت: پس از فروکش کردن آمار تلفات کرونا مضایف عشایر عرب شهرستان میزبان مراسم یادبودی همچون شب شعر، محافل قرآنی، مجلس تابیینی و… ویژه شهدای مقاومت هستند.

کد خبر 5667661

منبع: mehrnews-5667661

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید