دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » ۴۶۱۲ نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند

۴۶۱۲ نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند

کد خبر: 5484

مشهد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به چهار هزار و ۶۱۲ نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین زاده با بیان اینکه هم اکنون ۴۶۱۲ نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، فرآیند عضویت و تمدید عضویت ۸۸۷ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان توسط این دبیرخانه پیگیری شده و شمار عضویت‌ها در صندوق اعتباری هنر افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به ضرورت بررسی پرونده‌های متقاضیان عضویت و تمدید آن در کارگروه‌های تخصصی این دبیرخانه، تاکنون ۱۲ نشست از کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و نیز فعالان سینمایی و شعر و ادب تشکیل شده و پرونده ۴۱۸ نفر از متقاضیان این طرح مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد فرآیند تمدید و عضویت ۵۰ نفر از چهره‌های شاخص و نامدار استان انجام و تسهیل شده است.

وی گفت: بنا به درخواست اعضای صندوق اعتباری هنر ساکن در استان به منظور بهره مندی از مزایای بیمه، درخواست ۲۷۱ نفر از اعضای فعال صندوق پیگیری و انجام شده است که از این تعداد، معرفی نامه ۲۲۰ نفر تحویل شأن شده، در این راستا مجموع اعضای برخوردار از بیمه نویسندگان و هنرمندان در استان به ۲ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.

حسین زاده در خصوص فرآیندهای ثبت نام، اطلاع رسانی، تحویل و توزیع هنرکارت به اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی نیز گفت: طی ۱۱ مرحله، تعداد ۵۰۱ هنرکارت به ذی نفعان صندوق اعتباری هنر در استان اعطا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: درخواست ۹۷ نفر از اعضای واجد شرایط در خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات یا کمک بلاعوض از محل طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که طی فرآیندهای اداری و تخصیص اعتبار به صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.

وی با اشاره به اعضای حائز شرایط اولیه برای دریافت کمک مستمری و درخواستهای انتقال کمک مستمری اعضای متوفی به بازماندگان قانونی دارای شرایط، گفت: در این خصوص از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ درخواست پذیرش، رسیدگی و ارسال شده و از این تعداد تاکنون کمک مستمری ۱۵ نفر برقرار شده است.

کد خبر 5667208

منبع: mehrnews-5667208

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید