یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای طرح حمایت ازبهبود دسترسی معلولان درمناطق صعب العبور روستایی

اجرای طرح حمایت ازبهبود دسترسی معلولان درمناطق صعب العبور روستایی

کد خبر: 5217

بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق صعب‌العبور به مدارس دارای خدمات توانبخشی با استفاده از تسهیلگران در استان خبر داد.

حسن شرفی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه در خراسان جنوبی بالغ بر ٩ هزار نفر از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی استفاده می‌کنند، افزود: طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق صعب‌العبور به مدارس دارای خدمات توانبخشی با استفاده از تسهیلگران آغاز شده است.

وی اظهار کرد: با افتتاح طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق صعب‌العبور به مدارس پذیرای روستایی و خدمات توانبخشی با بهره‌گیری از تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه سازمان بهزیستی اتفاق بسیار بزرگی در استان می‌افتد که به توانمندی معلولان در مناطق محروم منجر می‌شود.

شرفی ادامه داد: فاز اول این طرح که به صورت پایلوت و برای اولین بار با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌شود و تسهیلگران آموزش‌های لازم را می‌آموزند.

به گفته وی در فاز دوم محتوی لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در فاز سوم به صورت عملیات اجرای آن شروع می‌شود.

شرفی ادامه داد: این طرح که در شهرستان‌های سربیشه و حاجی آباد اجرامی شود، دستاورد بسیار بزرگی بوده که قرار است در قالب اجرای این طرح برای معلولین مناطق محروم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

کد خبر 5664312

منبع: mehrnews-5664312

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید