یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جریان شعر نو مفاهیم آیینی را بیشتر تصویرگری می‌کند

جریان شعر نو مفاهیم آیینی را بیشتر تصویرگری می‌کند

کد خبر: 5176

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جریان شعر نو به عنوان قالب ممتاز اشعار آیینی و مفاهیم دینی را به روشنی تبیین و روشنگری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر شنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره «شعر عاشورایی» با عنوان «اشک مشک» در سالن بیضای اردبیل اظهار کرد: بعد از معجزه قرآن و تغییر نگرش بشریت، ما با ظهور و بروز معانی و مفاهیم انسانی و ارزشی روبه‌رو هستم که به هیچ وجه در کلام عادی قابل تعبیر و تفسیر نیست بلکه شاعران کوشیده‌اند در حوزه شعر کلاسیک و نو آن را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: با گذر از اشعار کلاسیک که مفاهیم دینی و آئینی در آن بیشتر نمود پیدا کرده بود، امروز تلاش می‌کنیم تا در قالب چنین جشنواره‌هایی، قالب شعر نو را به جریان ممتاز در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رغبت و انگیزه جوانان را به شعر نو در قالب‌های متنوع یادآور شد و گفت: در ادبیات استان اردبیل نیز شعر نو و بیان مفاهیم دینی، ارزشی و آئینی از عظمت و بالندگی خاصی برخوردار است و قطعاً تلاش بر این است تا با بهره‌گیری از صنایع ادبی بدیع و بی‌نظیر این مفاهیم به خوبی منتقل شود.

بحرالعلومی دلیل شروع جریان شعر نو را غیرقابل ترجمه بودن شعر کلاسیک عنوان کرد و افزود: در قالب نوی ادبی مفاهیم متنوع مورد علاقه و پسند بشریت ترویج و توسعه پیدا کرده و امروز با شیوه‌ها و روش‌های متفاوت سعی بر این است تا این مفاهیم به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شاعران بسیار زیادی امروز در این مسیر سعی کردند تا حادثه کربلا و عاشورا را به خوبی به تصویر کشیده و تقابل حق و ناحق و شقیع و انسان صالح را به زیباترین شکل تصویرسازی کنند که قطعاً شاعران در قالب چنین جشنواره‌هایی می‌توانند این مفاهیم با عظمت را نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مضامین عرفانی و عاشورایی را مورد خواسته و تبع هنرمندان و شاعران اعلام کرد و ادامه داد: هر چند این جریان تازه و نو شروع شده اما می‌تواند در سال‌های آینده به بهترین قالب تبدیل شده و ما سال به سال حتی در مقیاس ملی بتوانیم این جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

کد خبر 5664005

منبع: mehrnews-5664005

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید