دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جشنواره «شعر عاشورایی» در اردبیل پایان یافت

جشنواره «شعر عاشورایی» در اردبیل پایان یافت

کد خبر: 5175

اردبیل- آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی «شعر عاشورایی» با نام «اشک مشک» با تجلیل از برگزیدگان و منتخبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر شنبه در سالن بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار شد، دبیر اولین جشنواره «شعر عاشورایی» اردبیل اظهار کرد: با اولویت شاعران استان و در قالب شعر نو این جشنواره را برگزار کردیم تا با موضوع و محوریت عاشورا، شاعران اشعاری را ارائه کنند.

زهرا فرضی‌زاده تصریح کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه «شعر عاشورایی» ما پذیرای بیش از ۱۲۰ اثر از شاعران استان اردبیل بودیم که در قالب شعر نو و کلاسیک سعی کردند با موضوع عاشورا و پیام مکتب امام حسین (ع) آثار خود را ارائه کنند.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا در سال‌های آینده این جشنواره با غنا و محتوای بیشتر برگزار شود که در گروه‌های سنی مختلف آثار ارسال شده از برجستگی خاصی برخوردار بوده است.

دبیر اولین جشنواره «شعر عاشورایی» اردبیل افزود: جشنواره «شعر عاشورایی» با نام «اشک مشک» در حقیقت فرصتی استثنایی به وجود آورد تا ما بتوانیم بیش از گذشته مفاهیم و مبانی مکتب عاشورا و سلحشوری‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به منصه ظهور و بروز رسانده و در قالب‌های متنوع آنها را ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم علاوه بر شعرخوانی منتخبان و رونمایی از کتاب «تذکره شهدای استان اردبیل» با نام «شهاب‌های ساقب» از «امیرحسین زارعیان» به عنوان نفر اول و «مجید حقی» به عنوان نفر دوم این جشنواره تجلیل شد.

«احد پیشگر» از شاعران و فعالان عرصه ادبیات شهرستان نمین نیز که بیش از ۳۲ سال عمر خود را صرف تدوین آثار ادبی و کتاب «تذکره شعرای استان اردبیل» کرده در این مراسم مورد توجه قرار گرفته و اعلام کرد که با سابقه ۳۲ ساله در این عرصه توانسته بیش از ده‌ها نسخه خطی را با محوریت شعر شاعران استان اردبیل جمع‌آوری کرده و در قالب این مجموعه عرضه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، مداحی شده و اشعاری با موضوع و محتوای عاشورایی و عرض ارادت به اهل بیت قرائت شد.

کد خبر 5663998

منبع: mehrnews-5663998

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید