دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی

اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی

کد خبر: 5139

اردبیل- رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: عامل اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی در اردبیل دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ علی قهرمان طالع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی از سوی فردی ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فرد با ایجاد ارتباط با افراد و تصویربرداری از وی اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر می‌کرد، افزود: با توجه به وصول پرونده قضائی و با توجه به حساسیت موضوع در اسرع وقت با اخذ مستندات و ادله الکترونیکی از شاکی بررسی شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: با بررسی اولیه و تحقیقات میدانی کارشناسان در خصوص ادله‌های فنی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود مشخص شد که متهمه با ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمی با شاکی و جمع‌آوری تصاویر خصوصی مستهجن از وی شروع به تهدید می‌کرده است.

سرهنگ قهرمان‌طالع ادامه داد: متهمه چندین بار متوالی اقدام به اخذ و دریافت وجوه کرده و همچنین با توجه به موقعیت شغلی شاکی خواستار دریافت مبلغ وام قرض‌الحسنه ۴ درصد به مبلغ ششصد میلیون تومان شده است.

وی افزود: با انجام شیوه‌های پلیسی توسط کارآگاهان مجرب، متهم پرونده در اسرع وقت شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در حین تهدید در محل کار شاکی در یکی از بانک‌های مرکز شهر، دستگیر و مستقیماً به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل انتقال داده شد و با قرار تأمین روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل تصریح کرد: پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی توقیفی از متهمه، مشخص شد متهم با اشخاص دیگر نیز این گونه وارد رابطه دوستی شده و نسبت به سو استفاده از جایگاه شغلی افراد در جهت منافع شخصی خود استفاده می‌کرد.

سرهنگ قهرمان‌طالع با بیان اینکه فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای برقراری ارتباط و دوستی نبوده است، گفت: هموطنان در صورت مواجهه با این نوع موارد در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می‌توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir ثبت و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5663562

منبع: mehrnews-5663562

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید