دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » کشف موبایل های سرقتی/ علت تیراندازی در تهرانپارس

کشف موبایل های سرقتی/ علت تیراندازی در تهرانپارس

کد خبر: 2267

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم‌ترین حوادث را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۷۵ فقره سرقت موبایل‌قاپی در شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای موبایل قاپ خبر داد و گفت: متهمان به ۷۵ فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: اواخر مهرماه سال جاری، با وقوع سرقت‌های متعدد موبایل قاپی در شرق و جنوب شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان بلافاصله راهی صحنه‌های سرقت شدند و در تحقیقات محلی پی بردند ۴ مرد جوان با ۲ موتورسیکلت قرمز رنگ اقدام به موبایل قاپی از شهروندان در سطح معابر خیابان‌های شرق تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات پلیسی هویت متهمان سابقه دار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران نیز ردیابی کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در مرحله بعدی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و در یک عملیات غافلگیرانه ۴ سارق حرفه‌ای را بازداشت و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از اموال سرقتی و ادوات سرقت از مخفیگاه سارقان کشف شد، افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در روند تحقیقات به جرم خود مبنی ۷۵ فقره سرقت موبایل قاپی در سطح خیابان‌های شرق و جنوب شرق تهران با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه مالباختگان این متهمان را به عنوان سارق تلفن همراه خود شناسایی کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف کالای قاچاق در غرب تهران

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۳۵۰ عدد لوازم خودرو قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی افزود: عملیات کلانتری ۱۴۰ در حال گشت زنی در محله باغ فیض به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در حال تردد که در قسمت عقب خودرو وسایلی را بارگیری و با پارچه‌ای پوشانده بود مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض رؤیت خودرو پلیس به سرعت متواری شد، ادامه داد: مأموران به سرعت وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در بررسی اولیه از داخل خودرو تعداد ۳۵۷ عدد لنت خارجی و قاچاق فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل کالای قاچاق از استان غربی کشور و قصد تحویل در شهر تهران معترف که کارشناسان ارزش کالای کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

۸۰ کیسه آرد قاچاق در مهرآباد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۸۰ کیسه آرد قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۳۲۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: تیم عملیات کلانتری ۱۱۹ مهرآباد در حال گشت زنی در محله مهرآباد به یک دستگاه خودرو نیسان که دو نفر در حال تخلیه بار به داخل کارگاهی بودند مشکوک می‌شوند و جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی افزود: به محض مراجعه به خودرو متهمان با پوشاندن بار داخل خودرو قصد گمراه کردن مأموران را داشتند که در بررسی اولیه از داخل خودرو و مقداری که تخلیه شده بود ۸۰ کیسه آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

سرکلانتری پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: دو متهم ۳۵ و ۳۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل و نگهداری آرد قاچاق معترف شدند که کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۳۲۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ لطیفی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

اختلاف مالی با همکار علت تیراندازی در تهرانپارس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با تلاش مأموران کلانتری جوادیه تهرانپارس، عامل تیراندازی در شرکت خصوصی دستگیر و متهم علت تیراندازی را اختلاف مالی با همکار خود اعلام کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی وقوع تیراندازی در یک شرکت خصوصی در محدوده جوادیه تهرانپارس، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران و عوامل امدادی، احدی از کارکنان شرکت که در پی تیراندازی مصدوم شده بود به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: مأموران در ادامه با انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه عامل تیراندازی را شناسایی و به دست آمد متهم احدی از همکاران فرد مصدوم است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به دستگیری متهم ساعتی پس از تیراندازی با هماهنگی‌های قضائی اشاره داشت و گفت: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۲ فشنگ کشف و متهم علت تیراندازی را اختلاف مالی و شخصی با همکار خود اعلام کرد.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

منبع: mehrnews-5634317

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید