شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پالایش اسمی بی‌سوادان آغاز شده است

پالایش اسمی بی‌سوادان آغاز شده است

کد خبر: 5067

اردبیل- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پالایش اسمی بی‌سوادان در استان آغاز شده که با همکاری ثبت احوال،‌ مراکز بهداشت، استانداری و سایر نهادها انجام می‌شود.

حسینعلی جدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با ۴۸ درصد باسوادی، رتبه اول پالایش اسمی را در سامانه سوادآموزی به خود اختصاص دادیم و در آموزش بی‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال، اردبیل جز استان‌های پیشرو است.

وی با تاکید بر انسداد مبادی بیسوادی تصریح کرد: گرچه پالایش اسمی و خانه به خانه بی‌سوادان در استان اردبیل نیز همچون سایر مناطق کشور انجام می‌شود اما در صورتی که مسئولان مبادی و خواستگاه بیسوادی را شناسایی و در راستای انسداد آن تلاش نکنند، هیچ نتیجه‌ای برای باسوادی صد درصدی جامعه عاید نخواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: در هفته سوادآموزی بیش از ۲۰ برنامه در نواحی و مناطق ۱۹ گانه استان اردبیل اجرا خواهد شد که تمامی این برنامه‌ها با محوریت فرهنگ‌سازی سواد و گرایش خانواده‌ها و مردم به آموزش و آموختن انجام خواهد شد.

جدی از فعالیت ۱۰ مرکز یادگیری در اردبیل خبر داد و افزود: ۲ مرکز یادگیری دولتی و هشت مرکز غیردولتی آموزش‌های سوادآموزی را ارائه می‌دهند که در اردبیل با یک‌هزار و ۱۴۸ سوادآموز فعال، برنامه‌های سوادآموزی به پیش می‌رود.

وی سهمیه اردبیل در باسواد کردن جامعه را در سال‌جاری هشت هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بخش حوزه انتقال و ۲ هزار نفر نیز در حوزه تحکیم سوادآموزی خواهد بود.

جدی ۹۸ درصد مخاطبان سوادآموزی در اردبیل را بانوان اعلام کرد و گفت: طبق آخرین سرشماری در سال ۹۵ در بخش باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۵۷ هزار و ۲۲۲ نفر بی‌سواد داشتیم که نسبت به میانگین کشوری رقم بالایی است.

وی نرخ باسوادی استان در سال گذشته را ۹۵.۱ دهم درصد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته طبق آخرین آمار اعلامی، یک‌هزار و ۲۹۰ نفر در کلاس‌های سوادآموزی قبول شدند.

جدی فعالیت شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست استاندار اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همکاری مستمر رسانه‌ها، صدا و سیما، ثبت احوال، کمیته امداد و… ما را در رسیدن به اهداف سوادآموزی بیش از پیش یاری می‌کند.

وی فعالیت خیرین سوادیار در اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: با فعال شدن خیرین سوادیار، امیدواری برای افزایش میزان سوادآموزی در اردبیل افزایش یافته و همپای سایر مناطق کشور از ظرفیت خیرین سوادیار نیز استفاده خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا طرح‌های سوادآموزی آموزش و پرورش به صورت تخصصی اجرایی شده و با جذب سوادآموزان بیشتر، درصد بالایی از باسوادان را تحویل جامعه دهیم.

کد خبر 5662817

منبع: mehrnews-5662817

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید