دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی شناسایی شدند

۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی شناسایی شدند

کد خبر: 2119

تربت حیدریه ـ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی شناسایی و با کمک طرح مدرسه محوری به دنبال رفع مشکلات تحصیلی آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال وزیری ظهر دوشنبه در نشست خبری در شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: با وجودی که نرخ سواد در خراسان رضوی ۹۷.۹ درصد و از میانگین کشوری (۹۷.۱ درصد) بالاتر است، در عین حال ۲۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با کمک طرح مدرسه محوری به دنبال رفع مشکلات تحصیلی آنان هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی از طرح مدرسه محوری به عنوان رویکرد مهم برای رفع مشکلات جاماندگان از تحصیل یاد کرد و افزود: بر همین اساس نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی مد نظر و به معنی بهره‌گیری از ظرفیت بسیج مردمی، گروه‌های جهادی و حوزه‌های علمیه است که بر اساس یک تفاهمنامه در حال اجرا است.

وی گفت: در همین راستا و در مرحله نخست بیش از پنج هزار بسته لوازم‌التحریر ابتدای مهرماه امسال توزیع و مرحله دوم نیز در حال برنامه‌ریزی است تا از طریق کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی بتوانیم مشکلات هزینه‌ای آنها را برطرف سازیم.

وزیری بیان کرد: شتاب بخشی به ارتقای سواد عمومی جامعه و توسعه عدالت آموزشی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه سواد آموزی است که بر همین اساس در عدالت آموزشی عمده تمرکز خود را به همه قسمت‌های جامعه تعمیم دادیم که همه در کنار یکدیگر رشد کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: تلفیق سواد و مهارت‌آموزی در مراکز محلی از دیگر موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود و با وجودی که از قبل ۱۰۸ مرکز یادگیری دولتی و غیردولتی فعال در استان داشتیم، اما امسال وزارت آموزش و پرورش تنها ادامه فعالیت هشت مرکز یادگیری دولتی را در استان به ما ابلاغ کرده و قرار است در مراکز قطب‌ها ایجاد و مراکز غیردولتی باید منتظر کسب مجوز از سوی وزارتخانه باشند.

وی هدف مراکز یادگیری را آموزش و مهارت‌ورزی عنوان کرد و افزود: در این مراکز ضمن آموزش سواد در کنارش مراکز فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی یا یک مهارت خاص به تناسب ظرفیت هر منطقه، آموزش می‌دهند.

وزیری در بخش دیگری به تبدیل وضعیت آموزشیاران سوادآموزی اشاره و اظهار کرد: پارسال ۴۹۰ نفر طبق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت و امسال نیز ۵۳ نفر از طریق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی حجم ابلاغی امسال در حوزه سوادآموزی را ۲۶ هزار و ۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد سه دوره سواد، انتقال و تحکیم سواد را در خراسان رضوی سپری می‌کنند.

وی گفت: به دلیل حجم زیاد مهاجران کشور افغانستان و پاکستان، این استان رتبه نخست اتباع را در کشور دارد و لذا طرح سوادآموزی اتباع نیز با جدیت در حال پیگیری است و پارسال چهار هزار و ۲۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

وزیری نرخ باسوادی در تربت‌حیدریه را مشابه نرخ استان یعنی ۹۷.۹ درصد عنوان کرد.

منبع: mehrnews-5631880

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید