دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بستری شدن ١٧ بیمار کرونایی طی ٢۴ ساعت گذشته در فارس

بستری شدن ١٧ بیمار کرونایی طی ٢۴ ساعت گذشته در فارس

کد خبر: 5037

شیراز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته ١٧ نفر به علت ابتدا به ویروس کرونا در بیمارستان های فارس بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید حسینی ظهر پنجشنبه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۶۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۸۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است

وی افزود: مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۸۴۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۱۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۸ هزار و ۶۲۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۰۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با بستری ۱۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۳۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۶۲۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۹۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۳۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۰۷ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵۷۰ دُز یادآور واکسن بوده است

کد خبر 5662572

منبع: mehrnews-5662572

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید