چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کشاورزان گنبدکاووس بیش از ۷ هزار هکتار کلزا کاشتند

کشاورزان گنبدکاووس بیش از ۷ هزار هکتار کلزا کاشتند

کد خبر: 5015

گرگان- مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: کشاورزان این شهرستان در سال جاری هفت هزار و ۷۰۰ هکتار کلزا کاشتند که بیش از مساحت زیرکشت در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالملک آرخی ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: زارعان گنبدکاووس در فصل زراعی جاری هفت هزار و ۷۰۰ هکتار کلزا کشت کرده‌اند که با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های زمستانی نرمال، انتظار می‌رود محصول با کیفیتی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس افزود: کشاورزانی که کلزا را در مهر ماه کشت کرده‌اند هم اکنون محصولشان در مرحله روزت است و این دسته از کلزاکاران باید مراقب علف‌های هرز و همچنین بیماری فوما باشند و هفته‌ای دو بار به مزارع سرکشی کنند.

وی بیان کرد: آن دسته از کلزاکارانی که به تازگی کشت کرده‌اند هم اکنون محصولشان در مرحله کوتیلدونی است و باید مراقب کک کلزا باشند و در صورت دیدن سوراخ‌های ریز بر روی برگ‌های گیاه حتماً با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی از سم‌های مخصوص این آفت استفاده کنند.

گفتنی است، گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی به ویژه تولید گندم است.

کد خبر 5662291

منبع: mehrnews-5662291

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید