سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » عملیات کنترل علف‌های هرز گندم در مزارع خوزستان آغاز شد

عملیات کنترل علف‌های هرز گندم در مزارع خوزستان آغاز شد

کد خبر: 4643

اهواز- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز عملیات کنترل علف‌های هرز گندم به شیوه مبارزه شیمیایی همزمان با رشد علف‌های هرز در مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی شهیب زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز عملیات کنترل علف‌های هرز گندم به شیوه مبارزه شیمیایی همزمان با رشد علف‌های هرز در مزارع استان خوزستان خبر داد و افزود: کنترل علف‌های هرز در صورتی که در زمان مناسب و با علف‌های کش‌های اختصاصی انجام شود تا ۳۰ درصد بر عملکرد محصول تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با علف‌های هرز در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود، ادامه داد: در محصول گندم مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز از شروع پنجه زنی تا پیش از به ساقه رفتن که در شرایط معمول ۲۰ روز طول می‌کشد، انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: سمومی که در گندم استفاده می‌شود در ۳ شکل باریک برگ کش، پهن برگ کش و دو منظوره در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با توصیه‌های کارشناسان حفظ نباتات، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و مراکز خدمات با دریافت توصیه‌های فنی در مصرف سموم به میزان مصرف و زمان مصرف توجه ویژه داشته باشند.

شهیب زاده با بیان اینکه بهترین نوع سمپاش برای کنترل علف‌های هرز از نوع پشت تراکتوری بوم دار است، اضافه کرد: کشاورزان در زمان مصرف سموم باید از ماسک، دستکش، لباس مناسب استفاده و از رها کردن ظرف سموم در محیط جلوگیری کنند، همچنین ادوات سم‌پاش را در آب جاری شست‌وشو ندهند.

وی با بیان اینکه در تأمین سموم هیچ کمبودی در خوزستان وجود ندارد، خبر داد: بیش از ۳۰۰ فروشگاه مجاز در سطح استان سموم دفع آفات را عرضه می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در طول دوره رشد گیاه همه عوامل زیان رسان رصد و در صورت نیاز مبارزه و کنترل انجام خواهد شد.

کد خبر 5658420

منبع: mehrnews-5658420

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید