شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پروانه وپایان کار مسکن نباید به مسئله عدم فضای آموزشی گره بخورد

پروانه وپایان کار مسکن نباید به مسئله عدم فضای آموزشی گره بخورد

کد خبر: 4983

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: صدور پروانه و پایان کار خانه های مردم نباید به مسئله عدم ایجاد فضای آموزشی گره بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان که با دستورکار پایش عملکرد تشکیل پرونده فیزیکی مردم و رفع تداخلات طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد. عملکرد فرمانداران و ادارات راه و شهرسازی در تشکیل پرونده فیزیکی مردم برای واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن بررسی و با قدردانی از اقدامات ده روزه فرمانداران شهرستان‌های میناب، سیریک و رودان در این مسیر، تاکید کرد: ورود به مرحله واگذاری و اجرایی نهضت ملی مسکن منوط به تسریع در امر تشکیل پرونده‌ها است و فرمانداران باید با حساسیت موضوع را دنبال کنند.

وی نتیجه گرایی در فرآیندهای طرح مسکن ملی را مهم خواند و تصریح کرد: در تمامی مراحل از آماده سازی تا انتخاب پیمانکار، قرارداد ملاک عمل خواهد بود و اصلی‌ترین وظیفه ما تعیین تکلیف و برطرف کردن تداخلات ایجادشده به ویژه در بخش زیرساخت‌ها است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به عملکرد ضعیف دولت‌های قبل در ایجاد فضای آموزشی در شهرک ها و مناطق مسکونی جدید ابراز داشت: مردم نباید تاوان این ترک فعل و ناتوانی را بدهند از این رو صدور پروانه و پایان کار خانه های مردم نباید به مسئله عدم ایجاد فضای آموزشی گره بخورد.

وی ایجاد کلاس درس نزدیک به سکونتگاه‌های دانش آموزان در مناطق جدید را تعهد استاندار و مدیران مرتبط اعلام کرد و افزود: جدول نیاز فضای آموزشی در این مناطق با اولویت مدارس دخترانه و مدرسه‌های نیمه تمام اعلام شود تا زمین در بهترین موقعیت که تراکم جمعیت بالایی هم داشته باشد شناسایی و نسبت به احداث و تکمیل فضای آموزشی متعهد شویم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پایلوت بودن استان در اجرای طرح مسکن تدریجی و مسکن متری خواستار آماده کردن گزارشی از روند پیشرفت این پروژه و طرح آن در جلسه آتی شورای مسکن شد.

در ادامه نشست شورای مسکن، موضوعات انشعابات موقت کارگاهی، مشکل تعاونی های مسکن مهر، تهیه فراخوان واگذاری زمین مسکونی در بوموسی و ایجاد شرایط ویژه برای ساخت مسکن در این جزیره و نحوه اجرای نهضت ملی مسکن در دو منطقه آزاد کیش و قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌.

کد خبر 5662247

منبع: mehrnews-5662247

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید