جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مدیریت یکپارچه شهری راهکار جلوگیری از هدررفت منابع است

مدیریت یکپارچه شهری راهکار جلوگیری از هدررفت منابع است

کد خبر: 4919

زنجان-نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت یکپارچه شهری راهکار جلوگیری از هدررفت منابع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نجفی، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای شورای شهرها و شهرستان‌ها با استاندار زنجان در خصوص جایگاه شوراها اظهار کرد: مردم بسیار بصیر و باهوش هستند و اگر مسئولان برای آن‌ها وقت بگذارند، مردم نیز برای جایگاهشان ارزش قائل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شورا بیشتر یک ژست سیاسی بود، ابراز کرد: این جایگاه به درستی احقاق حق نشده اما اخیراً اقداماتی شده که این جایگاه بیشتر در بین مسئولان و مردم دیده شود.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از سال گذشته به همت شوراها حرکت‌هایی برای عمران شهری به خصوص آسفالت انجام شده است، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم بعد از آسفالت خیابان‌ها دستگاه‌های خدمات رسان اقدام به حفاری می‌کنند.

نجفی ادامه داد: اگر مدیریت یکپارچه شهری در اختیار شهرداری باشد، با کسانی که بعد از عمران شهری، اقداماتی انجام می‌دهند که منابع به هدر رود، برخورد می‌کند و در واقع راه علاج و درمان رسیدگی به مشکلات مردم مدیریت یکپارچه شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این جلسه به ارتقای دانش اعضای شورا تأکید کرد و گفت: برخی از اعضای شورا فرق بین صورت‌جلسه و لایحه را نمی‌دانند و به وظایف و اختیارات قانونی واقف نیستند و لازم است در این راستا آموزش‌های لازم را ببینند.

سجاد عبدی با اشاره به اینکه قیمت زمین در ابهر به متری ۱۵ میلیون تومان رسیده است، بیان کرد: افراد برای خرید زمین ۲۰۰ متری باید ۳ میلیارد تومان بپردازند و با هزینه ساخت، تأمین مسکن برای آن‌ها ۵ میلیارد تومان تمام می‌شود و این ارقام برای مردمی که حقوقی کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند، قابل تأمین نیست.

وی به تهیه طرح تفصیلی و بازنگری طرح جامع اشاره کرد و گفت: مسئولان مرتبط افق طرح جامع ابهر را سال ۱۴۱۰ قرار دادند و تا ۱۰ سال آینده امکان توسعه محدوده شهر وجود ندارد اما در آینده نه چندان دور با اعتراضات شدید مردم در خصوص کمبود زمین مواجه خواهیم شد.

عبدی با اشاره به اینکه مقرر شده شهرداری به املاک قول‌نامه‌ای پروانه ساخت ندهد، عنوان کرد: این در حالی است که ۷۰ درصد املاک ابهر، خرمدره و هیدج قولنامه‌ای است.

رئیس شورای شهر ارمغانخانه نیز در ادامه این جلسه موضوع آب، راه و زیرساخت‌های شهری را از مشکلات عمده ارمغانخانه و بخش قره‌پشتلو خواند و گفت: قره‌پشتلو یکی از محروم‌ترین بخش‌های استان بوده و شدیداً با کم‌آبی مواجه است.

مهدی افشاری با اشاره به اینکه سد بعثت در سال ۸۹ به دست مسئولان وقت کلنگ‌زنی شد، ابراز کرد: چنانچه این پروژه احداث و تکمیل شود، نه تنها مشکل آب شرب و کشاورزی ارمغانخانه، بلکه مشکل آب چندین روستا حل می‌شود.

وی به نامناسب بودن راه زنجان به قره‌پشتلو اشاره کرد و افزود: کم عرض بودن جاده، نبود دید کافی و وجود پستی و بلندی این جاده را ناایمن کرده است.

افشاری با بیان اینکه این شهر مرکز درمانی و باجه بانک ندارد و در داروخانه‌های آن سرم پیدا نمی‌شود، بیان کرد: اگر زیرساخت‌های شهری در این مکان فراهم باشد، مراجعات مردم به مرکز استان و در نتیجه تلفات جاده‌ای ناشی از رفت و آمدهای مکرر کاهش می‌یابد.

کد خبر 5661853

منبع: mehrnews-5661853

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید