دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای طرح نظارتی بازار ویژه شب یلدا در استان بوشهر آغاز شد

اجرای طرح نظارتی بازار ویژه شب یلدا در استان بوشهر آغاز شد

کد خبر: 4673

بوشهر- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان بوشهر گفت: اجرای طرح نظارتی بازار ویژه شب یلدا در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله کشاورز عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای این طرح پنج تیم بازرسی از واحدهای صنفی در سطح بازار حضور خواهند داشت که در هر شهرستان نیز یک گروه از صنوف هدف، بازرسی می‌کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت استان بوشهر افزود: از ساعت ۱۰ صبح ۲۷ آذرماه سال جاری گشت مشترک بازرسی از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، و با حضور جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و معاون دادستان بوشهر از واحدهای صنفی هدف شب یلدا از جمله آجیل، شیرینی، گل و میوه فروشی‌ها با تاکید بر اقلام انار و هندوانه بازرسی می‌کنند.

کشاورز ادامه داد: گشت‌های کنترل و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت بازرسی‌های نوبه‌ای (میدانی) خود بر این اصناف را بویژه در نقاطی از شهر که در هر صنف احتمال گران‌فروشی وجود دارد، به مدت سه روز انجام می‌دهند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت استان بوشهر با بیان اینکه تیم بررسی شکایت‌های مردمی جدای از تیم‌های گشت و بازرسی است، افزود: در این ایام احتمال افزایش گزارش‌های مردمی وجود دارد و هم‌استانی‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سایت یا سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند.

کشاورز بیان کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت به طور پیوسته انجام می‌شود اما در این طرح تا ۳۰ آذر ماه تاکید بر اصناف پرفروش شب یلدا است.

تشکیل پرونده تخلف برای ۲۵۰۰ صنف

معاون اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۵ هزار بازرسی از اصناف استان بوشهر انجام شد که منجر به تشکیل پرونده تخلف برای ۲ هزار و ۵۰۰ صنف شده است.

وی عنوان کرد: گران‌فروشی، کم فروشی و انجام ندادن تعهدات واحد صنفی امسال پرشمارترین تخلفات ثبت شده برای اصناف این استان بوده است.

کشاورز افزود: بیشترین واحدهای صنفی متخلف به ترتیب سوپر مارکت، میوه فروشی‌ها، پوشاک، نانوایی، قنادان، مرغ فروشی‌ها، تعویض روغنی، ساندویج فروشان و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه است.

کد خبر 5658782

منبع: mehrnews-5658782

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید