چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طرح نظارت بر بازار شب یلدا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

کد خبر: 4557

زاهدان- مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان، گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان و شب یلدا، طرح ویژه نظارت بر بازار کالاهای ویژه این آئین در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حسن پور اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن آئین سنتی شب یلدا، تقاضا برای برخی اقلام از جمله انواع میوه‌ها مانند انار و هندوانه، انواع آجیل، شیرینی و برخی تنقلات دیگر، انواع گل‌ها یا برخی کالاهای تزئینی افزایش می‌یابد، لذا احتمال سوء استفاده از این شرایط برای گران فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت بیشتر می‌شود.

و ی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با هدف ایجاد آرامش روانی برای شهروندان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام به اجرای طرح نظارتی شب یلدا از ۲۵ آذرماه جاری تا پایان آذرماه به مدت ۵ روز و در دو نوبت صبح و عصر با مشارکت بازرسان این اداره کل، اتاق اصناف به صورت تمام وقت و با همراهی بازرسان اتحادیه‌های مربوطه کرده است.

حسن پور ادامه داد: بازرسان در ا ین طرح بر نحوه ارائه خدمات، قیمت گذاری کالاها و کیفیت آنها به صورت تخصصی ورود کرده و با هرگونه گران فروشی، کم فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت برخورد می‌کنند.

و ی عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نظارتی شب یلدا به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو در عرضه و قیمت گذاری کالا اجرا شده و مباحث مربوط به تأمین، توزیع و نرخ اقلام میوه بر عهده جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول افزود: بازرسان ا ین اداره کل و اتاقهای اصناف استان با هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی نظارت بر همه اقلام پرمصرف در شب یلدا را برعهده خواهند داشت.

مد یرکل صمت استان از هم استانی‌های عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مانندافزایش قیمت خودسرانه، احتکار، کم فروشی، گران فروشی، عدم درج برچسب قیمت بر روی کالاها و غیره، مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه پاسخگویی به شماره ۱۲۴، اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5657769

منبع: mehrnews-5657769

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید